Svullen och varm bf

Moa093

Trådstartare
Hej,
Har en connemara på 8 år, som nyligen blivit behandlad för både hovledsinflammation båda fram, stel SI-led och en knäinflammation bak.
Fått klartecken för att sätta igång henne och vi travar mestadels just nu. Nu är hon svullen, igen.
Svullen på alla ben, från kotorna och ner. Väldigt varm på båda frambenen. Rymde från sjukhagen 15nov och blev sparkad av andra hästar, sprang runt och hade sig. Bak har hon alltid varit svullen men fått klartecken att vi ändå ska fortsätta med igångsättningen, men aldrig fram.
Någon aning om vad detta kan va? Har 4tim till närmsta veterinär… Tips?
 
Hej,
Har en connemara på 8 år, som nyligen blivit behandlad för både hovledsinflammation båda fram, stel SI-led och en knäinflammation bak.
Fått klartecken för att sätta igång henne och vi travar mestadels just nu. Nu är hon svullen, igen.
Svullen på alla ben, från kotorna och ner. Väldigt varm på båda frambenen. Rymde från sjukhagen 15nov och blev sparkad av andra hästar, sprang runt och hade sig. Bak har hon alltid varit svullen men fått klartecken att vi ändå ska fortsätta med igångsättningen, men aldrig fram.
Någon aning om vad detta kan va? Har 4tim till närmsta veterinär… Tips?
Jag hänger inte riktigt med. Har du varit i kontakt med behandlande veterinär efter att ponnyn rymde ifrån hagen? Jag hade pausat igångsättning och ringt veterinären på måndag.
 
Jag hänger inte riktigt med. Har du varit i kontakt med behandlande veterinär efter att ponnyn rymde ifrån hagen? Jag hade pausat igångsättning och ringt veterinären på måndag.
Jo, varit i kontakt med vet efter händelsen. Dem la en remiss till equiterapeut och bedömde sedan tillsammans med henne att vi skulle fortsätta med igångsättningen, men då var hon ej svullen på frambenen.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 913
Senast: Stereo
·
Hästvård Någon som har erfarenhet/kunskap om detta.?Min häst har efter 3 besök på klinik diagnostiserats med detta. Han har behandlats för de...
2
Svar
24
· Visningar
3 394
Hästvård Hej! En undran kring varma ben/hovar. Vår ponny är varm i vänster fram och höger bak. Både ben/hov men ffa kring kotorna skulle jag...
Svar
7
· Visningar
1 711
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej har ett litet problem som jag hoppas kunna få lite åsikter och tankar om.. För 6 veckor sen tog jag hem en ny häst, 2 veckor efter...
Svar
7
· Visningar
1 917
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp