Bukefalos 28 år!

Svullen och varm i kotan?

K

Krumelux

Min häst stod inne första natten efter betet i söndags. Han har alltid svullnat i bakkotorna när han stått inne. Svullnaden går ner bara han får komma ut och röra på sej. Men i måndags när jag släppte ut honom va han även svullen i ena framkotan och lite varm. Detta försvinner också när han har varit ute en stund. Men tycker det är lite konstigt efter som det bara är ena fram som svullnar. Plus att han va lite varm. Vet att han va sån nån gång i vintras också men det försvann. Nån som vet vad det kan bero på?
 
Sv: Svullen och varm i kotan?

Ingen som har nån aning?
 
Sv: Svullen och varm i kotan?

min häst blir oxå så, men han blir det i alla fyra bara för att han är inne om natten nu, dock inte varm men väldigt svullen , försvinner när han fått röra på sig. ha ingen aning om vad det är men om det är svullet vill jag ju inte linda :S, ,. vi får se och hoppas att det blir bättre , annars får jag tillkalla vet.
 
Sv: Svullen och varm i kotan?

Att han svullnar i bak är inget som oroar mej. Tror det är ganska vanligt att dom svullnar när dom står inne och inte kan röra sej så mkt. Men jag tycker det är konstigt att han bara svullnar i ena fram...
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 586
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
806
Senast: Fazeem
·
Hästvård Hej! För 2 veckor sen hittade jag min häst lite svullen/gallig på insidan av sitt ena framben. Svullnaden är mjuk och bara ytterst liten...
Svar
7
· Visningar
991
Senast: Sirap
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 263

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp