Svullen vid armbågen.

S

Sparf

Hej ..

Min nordsvensk har blivit jättesvullen under magen/mellan frambenen... Det 'hänger' en jättestor svullnad , lång som en mindre limpa .. hoppas ni förstår :crazy: .. ??

Jag upptäckte detta igår kväll och han ömmade när jag kände och klämde på själva svullnaden.. Han sköt upp ryggen och ville komma undan .. Precis framför den värsta svullnaden så tyckte jag att det hängde en liten "påse" som kändes vätskefylld men där hade han inte ont. Sen hade han oxå, mellan armbågen på vänster framben och den här svullnaden, små utslag/"kulor" som kliade jättemkt och dessutom ett litet uppkliat sår.

Jag tror att han har stått och kliat sej jättemkt , på en pinne eller liknande, vid armbågen och att det tillslut har svullnat upp.Han har en tendens att inte sluta klia förän det har blivit ett sår:( Han har dessutom mjäll som kliar väldigt mkt, som jag håller på och försöker få bort.

Vad tror ni det här är och vad tycker ni att jag ska göra? Ska jag tillkalla veterinär eller avvakta?

Tack på förhand.
 
Sv: Svullen vid armbågen.

Ring veterinär och rådfråga dem först! Det kan ju vara en abcess full med var! :(
 
Sv: Svullen vid armbågen.

isch, det låter inge vidare! Kan dom bildas väldigt snabbt?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 073
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp