Svullet ben

hanny

Trådstartare
Hej!

Min häst har en skum svullnad på baksidan över ena kotan i ena bakbenet. Där finns ju massor att välja på. Hästen har varit ohalt vid ridning, känts hur fin och fräsh som helt. Med anledning av benet har jag ridit lätt (enligt vet. Rekommendationer) och bett alla jag ridit med kika lite hur hästen rör sig. Alla har varit eniga, hästen ser helt okej ut. Ingen värme (är mätt av veterinär), inte öm. Svullnaden går ner vid motion eller en kallare dag med massa regn..
Första budet var parasitangrepp och hästen blev avmaskad, men ingen förbättring.
Runda två gör vi böjprov och hästen är ordentligt halt på benet (var ohalt på besiktning i januari).
Väntar nu på tid till röntgen, men vill ju veta på en gång...
Någon som varit med om liknande? Helt okej (eller till och med bra) att rida, svullet ben bak precis över kotan, inte varm, inte öm men halt på böjprov?
Inflammation är ju i princip uteslutet, då är det ju värmeskillnad i benet..
 

Liknande trådar

Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 125
Senast: Oknytt
·
Hästvård Hej! För 2 veckor sen hittade jag min häst lite svullen/gallig på insidan av sitt ena framben. Svullnaden är mjuk och bara ytterst liten...
Svar
7
· Visningar
932
Senast: Sirap
·
Träning Jag har en 19-årig hopphäst som inte har hoppat på ca 1½ år men nu skulle jag vilja komma igång med lite hinder igen. Jag har ridit en...
Svar
3
· Visningar
903
Hästvård Kollade hästarna igår och idag. Ser då att hagkompisen har ett väldigt svullet ben, inte svullet som i senskada utan bara allmänt tjockt...
Svar
5
· Visningar
753
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp