Svullet ben

Xela

Trådstartare
Hej!
Min häst har flera gånger blivit (vad ska man säga...) "attackerad" av sin hagkompis. Den hästen är väldigt speciell. Min bestämmer och kompisen försöker efter varje gång som såren läkt ge sig på min igen i tron om att få bestämma. Min häst ger sig inte på någon och har aldrig gjort, men hon försvarar sig. I vilket fall, senaste gången skedde denna veckan. Jag stirrade mig blind på såren och missade en mindre svullnad. Den såg jag ca 2 dagar efter. Jag läste på lite om det och bestämde mig för att rida på och se hur det blev. Svullnaden gick ner en hel del. Masserade även in kylgel. Ingen hälta överhuvudtaget, går på lika bra som alltid. Ingen smärta, inte varmare än kroppsvärmen. Detta är alltså vid skenbenet bak. Främst på yttre sidan. Kompisen har fått skor bak igen (togs av vid första ihopsläppen). Kan det vara så att hon bara fått en svullnad som vi kan få vid en smäll?
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
731
Senast: Fazeem
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 949
Senast: tuaphua
·
Hästvård Hej! För fyra veckor sedan var vår ponny svullen på utsidan av skenbenet, höger fram, när vi tog in henne från hagen. Hon var inte halt...
Svar
7
· Visningar
2 133
Senast: Robina
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 509

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp