"Svullet" framknä - benbitar?

H

HappyBitch

\"Svullet\" framknä - benbitar?

Såhär ligger det till:
Mitt sto - vbl.travare född 02 har sedan jag köpte henne (april) varit "svullen" (svårt att förklara), men högerknäet fram är i alla fall ca:5cm bredare än vänsterknäet. Hon är vet.besiktad av både säljare & av min vetrinär, men ingen av dom har påpekat något om detta.

Hon är inte halt, varm eller reagerar på något sätt överhuvudtaget, men jag är ändå lite fundersam :confused:

Kan det vara lösa benbitar i framknäet? Någon som har andra tips? Funderar på att boka en tid för röntgen för att se att allt står rätt till. Kan det se ut på detta sätt & änven fungera fast allt är normalt? HJÄLP! TACK!
 
Re: \"Svullet\" framknä - benbitar?

det bästa är ju att ta en röntgen bild på det, svårt att sia om....dom KAN bli galliga under perioder i tillväxten, men då borde hon vara det i bägge knäna...
 

Liknande trådar

Foder & Strö Strax efter unghästens inridning börjat blev han diffust halt och först hade jag en veterinär ute som konstaterade dubbel...
2
Svar
32
· Visningar
4 592
Senast: Glimm
·
Hästvård Tog in pålle från hagen och det första jag såg var hans svullna framben. Han var märkbart mycket varmare på det benet och värmen gick...
2
Svar
30
· Visningar
12 030
Senast: ztsu
·
Hästvård Ni som har elr haft hästar som haft problem med höft/snett bäcken elr bakknän hur har det visat sig på deras hältor??? Jag har två...
Svar
4
· Visningar
1 170
Senast: mlii
·
Hästvård Hej alla! Min stora halvblodskille skadade sig på något konstigt sätt i hagen i april. Han var först tjock om hela benet. Några dagar...
Svar
13
· Visningar
3 763
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Påsk pepp
  • Vilka poddar lyssnar du på?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp