Bukefalos 28 år!

svullna bakben

clubman

Trådstartare
jag har en 4 årig valack som jag nu har satt igång lite mer.. han fick gå 1,5 timme i terrängen igår..upp för backar och lite sånt..mest skritt alltså!
min E.T sa att jag skulle göra detta då han behöver röra på sig..nu undrar jag om det kankse blev för bra..frambenen är rena och fina men bak är de lite svullna..han brukar alltid vara lite svullen bak och fram när han stått inne.. men idag gick det inte ner bak när han kom ut..
jag vet ju att mina egna benhinnor kan bli ansträngda om man kör på för hårt..han var inte svullen när vi kom hem och han är inte varm eller har ökad puls..bara svullen..var ute och gick i fem minuter och det blev då mjukare och lite mindre.. tog på isbalsam..kan man kanske sätt på B.O.T nu ikväll??vad tror ni?? är han inte bättre imorgon får jag ju åka till vet.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har en häst som vi upptäckte en svullnad på insidan av höger bak på gaffelbandet, visade sig vara en gammal gammal skada som...
Svar
5
· Visningar
1 234
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 470
Senast: Jamtland
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 468
Senast: tuaphua
·
Hästvård Jag har ett 15-årigt hoppsto jag hämtat hem från betet för 1,5 vecka sedan. Hon har alltid varit något smått klumpig av sig men har de...
Svar
8
· Visningar
1 750
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp