Bukefalos 28 år!

Svullna ben varannan dag?

AnnaKarinA

Trådstartare
Har en inackordering, ett korsningssto på 19 bast. Hon är väldigt konstig för hon är svullen i benen till och från, utan anledning. Ibland alla fyra och ibland bara fram. Det är en "stum" svullnad, känns inte som nån vätskesvullnad. Hjälper inte att skritta och spelar ingen roll hur jag ridit dagen innan. Första gången hon fick det hade hon feber, tog ut vet för erlichiasprover men det visade inget. Nån ide? Är oftast inte svullen flera dagar i sträck, utan det kommer och går hela tiden.
 
Gankska säker på att det är reumatism. Äldra hästar kan få det, och anfallen kommer gärna med feber. Kyla och fuktighet är ofta en trigger.

Kolla med vet, han kan göra prov och ev. medicinera. Håll hästen varm, jag skulle linda benen också.
 
Ja!!! Absolut, varför tänkte jag inte på det? Hon bor dessutom i utebox så hon är ju "kall" jämt! Ringer genst vet! Tackar o bockar. :bow:
 
Cirkulationsproblem? Ta ut veterinär och kolla hjärtat!
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 385
Senast: Jamtland
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 684
Hästvård Jag behöver bolla lite funderingar kring anpassad igångsättning efter skada. Jag har självklart pratat med veterinären flera gånger om...
2
Svar
29
· Visningar
2 518
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 278
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp