Bukefalos 28 år!

Svullnader vid manken

K

Kissan

Hej!
Min häst har som två små "utbuktningar" på/vid manken. Dessa sitter ganska högt upp på manken. Hästen har ganska bred/platt rygg med någorlunda låg manke. Jag undrar vad det kan vara? Han verkar inte speciellt öm eller varm. ET kommer på onsdag för att kolla igenom honom!
super tacksam för svar!

//kissan
 
Sv: Svullnader vid manken

Svårt att säga utan bild....överanstr i muskelfästen, bulor av skav, sadeltryck, knott, - ja det kan ju vara mkt;)
 
Sv: Svullnader vid manken

Ja, det kan vara mkt;) Tyvärr skulle en bild inte hjälpa till eftersom man inte ser dom med blotta ögat, man känner dom bara. Han är under inridning, men jag tycker att dom funnits där mer eller mindre enda sedan jag fick honom. Dom är som sagt inte svullna, hårda eller varma. Och när han har abetat lite går det ner och även om man masserat. Just därför tror jag att det är något slags muskelproblem, typ överansträngning. Jag får hoppas att ET kan reda ut det, annars blir det vet.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
3
· Visningar
432
Senast: Fiorano
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 829
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 606
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 406

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp