Svullnar i fingrarna vid promenader. Tips?

MissFideli

Trådstartare
Har ni tips på hur man slipper att fingrarna svullnar när man promenerar längre sträckor? Nu när mina fötter äntligen är bättre, funderar jag på att börja gå till och från jobbet. Men jag tycker det är så obehagligt när det börjar trycka i fingrarna! Jag vet att det inte är ovanligt, så ni som har samma problem, hur gör ni?
 
Det blir jag också, så antingen går jag med stavar eller så har jag vattenflaska i ena handen och mobilen (med Runkeeper) i andra handen. Kan också hjälpa om man jobbar ordentligt med armarna medan man går.
 
Har det problemet. Men det är så sällan att jag upplever det inte som ett problem utom obehag när det väl kommer. Haft det sedan tonåren. Intressant, har aldrig tänkt på det som en "åkomma".
 
Jag har samma problem, att de just är svullna gör inte så mycket men det gör ont! Brukar se till att ha händerna högt eller att ha dom aktiva (rör på fingrarna eller bära på nåt, senast körde jag med påsklämmor).
 
Har ni tips på hur man slipper att fingrarna svullnar när man promenerar längre sträckor? Nu när mina fötter äntligen är bättre, funderar jag på att börja gå till och från jobbet. Men jag tycker det är så obehagligt när det börjar trycka i fingrarna! Jag vet att det inte är ovanligt, så ni som har samma problem, hur gör ni?
Det händer mig också, även några av mina kompisar. Tror inte att det är ovanligt, bara det att det inte pratas om det, kanske. :)

Jag har tagit för vana att röra lite på händerna när jag promenerar/ joggar, hålla igång cirkulationen. Knyter händerna, sträcker ut fingrarna, lite handgymnastik, sådär. Jag brukar köra det då o då, redan från början av passet, och upplever att det är sällan jag svullnar, sen jag började med det. :)
 
Jag håller i något, mobilen eller nycklarna eller en liten sten som jag kan hålla fingrarna sysselsatta med och problemet är borta :)
 
Jag har börjat böja fingrarna och så, men det är oftast precis när det börjat. Då verkar det vara för sent. Ska försöka komma ihåg att börja redan när jag börjar gå.
 
Har ni tips på hur man slipper att fingrarna svullnar när man promenerar längre sträckor? Nu när mina fötter äntligen är bättre, funderar jag på att börja gå till och från jobbet. Men jag tycker det är så obehagligt när det börjar trycka i fingrarna! Jag vet att det inte är ovanligt, så ni som har samma problem, hur gör ni?

Jag känner igen det där, särskilt om det är varmt ute. Jag tar helt enkelt upp armarna ovanför huvudet då och då, typ knäpper dom bakom huvudet. Då blir det lite bättre.
 
Om jag gör! Och när jag läser om hur ni löser det kan jag inte låta bli att tänka på Monty Pythons ministerium för silly walks :D

silly_walks_small.jpg
 
Mina händer svullnar fruktansvärt, efter en timmes promenad går det inte att böja fingrarna normal och det gör ont bara att t.ex. tvätta händerna. Har försökt röra på fingrarna, lyfta armarna uppåt osv men inget hjälper.
 
Stavar är min lösning. Har ett par som går att fälla ihop till 50-60cm långa (för enklare förvaring).
 
Har ni tips på hur man slipper att fingrarna svullnar när man promenerar längre sträckor? Nu när mina fötter äntligen är bättre, funderar jag på att börja gå till och från jobbet. Men jag tycker det är så obehagligt när det börjar trycka i fingrarna! Jag vet att det inte är ovanligt, så ni som har samma problem, hur gör ni?
JAG VET HUR MAN BOTAR DET!

Jag andas.

Dvs jag gör djupandningar som sätter fart på lymfsystemet. Det har min lymfterapeut lärt mig. Jag har bekymmer med ödem i kroppen efter att de tagit ett bröst och en hög med lymfkörtlar och går på behandling för det.

Grunden i behandlingen är att jag djupandas, ofta. Dra in så mycket luft du kan (verkligen allt du får in) och andas ut så du tömmer ut precis all luft. Går utmärkt att göra medan du promenerar när du väl fått in tekniken.

Mig hjälper det på ett par minuter. Stickningarna är borta och fingrarna blir normala igen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har fått problem med fötterna. Det första är att de blir otrolig varma i skor, på ett sätt som känns obehagligt. Även i skor som ska...
2
Svar
26
· Visningar
1 333
Senast: Tassa
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
774
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 390
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 612
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp