Swb avelspodd

Jag gillar den också. Emma och Gustaf gör ett bra jobb och har täckt in många områden. Speciellt roligt tycker jag att det är när de intervjuar gäster av olika sorter som pratar om ämnen jag intresserat mig för. Tror det skulle bli ett till avsnitt om sjukdomar som nedärvts, det tycker jag är väldigt intressant...
 
Jag gillar den också. Emma och Gustaf gör ett bra jobb och har täckt in många områden. Speciellt roligt tycker jag att det är när de intervjuar gäster av olika sorter som pratar om ämnen jag intresserat mig för. Tror det skulle bli ett till avsnitt om sjukdomar som nedärvts, det tycker jag är väldigt intressant...
Ja den har jag inte lyssnar på ännu.
Jag har lyssnat mycket på skillnaderna mellan hopp o dressyraveln , avelsindex , europeiskt avel vs svensk. Jag försöker nörda ner mig lite i dressyraveln då jag ev använder en dressyrhingst i år ( har dock jätte beslutsångest)
 
Ja den har jag inte lyssnar på ännu.
Jag har lyssnat mycket på skillnaderna mellan hopp o dressyraveln , avelsindex , europeiskt avel vs svensk. Jag försöker nörda ner mig lite i dressyraveln då jag ev använder en dressyrhingst i år ( har dock jätte beslutsångest)
Då rekommenderar jag också att lyssna på avsnittet från i somras med Christina Olsson och Eva Gudmundson som pratar om skillnader mellan dressyr- och hoppavel. Det är avsnitt 6 och avsnitt 7 (länkar i texten). Senaste avsnittet när Lena Nyström pratade om året som gick var också intressant. Hon kan ju vara rätt ärlig, och det var första gången jag hörde någon öppet säga vad som sagts i kulisserna ett tag om Franklin. Med frågetecken om de blir så bra ridhästar, eller om de bara rör sig spektakulärt pga spänning.
 
Då rekommenderar jag också att lyssna på avsnittet från i somras med Christina Olsson och Eva Gudmundson som pratar om skillnader mellan dressyr- och hoppavel. Det är avsnitt 6 och avsnitt 7 (länkar i texten). Senaste avsnittet när Lena Nyström pratade om året som gick var också intressant. Hon kan ju vara rätt ärlig, och det var första gången jag hörde någon öppet säga vad som sagts i kulisserna ett tag om Franklin. Med frågetecken om de blir så bra ridhästar, eller om de bara rör sig spektakulärt pga spänning.
Lyssnat på de😊
 
Tycker podden är helt ok. Mkt av det dom tar upp kände jag till sedan innan och numera tycker jag det funkar bättre mellan E och G, dom avbryter inte varandra lika ofta och det flyter på bättre. Avsnitten med Jan Philipsson tyckte jag bäst om hittills men även ärftliga sjukdomar är alltid intressant att lära sig mer om.
 
Jag tycker den är "farlig" för den gör mig sugen på att betäcka mitt sto igen ;) Tycker de lyckats täcka in historia, nutid och framtid på ett bra sätt. Mest intressanta är programmen med gäster som framför lite mer personliga åsikter och erfarenheter.
 

Liknande trådar

Avel Hej Är det någon som har gjort en kombo ridponny / swb? Hur stora har de blivit o vad för stam? Har två swb ston dräktiga med Orchard...
Svar
8
· Visningar
1 325
Senast: ameo
·
Avel Hej Mitt ridponny / swb sto (kannan farfar) är typ 125-126 nu, vart de sen 5-6 mån. Verkar inte växa mer just nu. Är det helt kört att...
Svar
6
· Visningar
975
Senast: ameo
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 576
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 838
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp