Bukefalos 28 år!

Sweden Rock Festival!!!

Cillaramsa

Trådstartare
:love:
Bara två dagar kvar, yippieee!
Vilka ska dit?
Vad är det viktigaste att packa till en rockfestival?

Jag har städat ur husvagnen hyfsat och måste nu börja packa, man får inte missa några viktiga detaljer! Det ska vara enkel mat (har ingen gas till spisen så kall), mängder med öl, vin och typ gin, alla viktiga tillbehör samt givetvis tillräckligt med kläder och assessoarer. Och öronproppar och solkräm. Men vad specifikt får man inte glömma?
Hjälp en vimsmaja.....:p
 
Sv: Sweden Rock Festival!!!

Jag ska dit! Läääängtar. Klockan 05.00 på tisdag börjar vi vår resa ned till festivalen. :D

Kommer bo i hus (i år igen, lyx lyx) så hela packningsgrejen kan jag inte direkt hjälpa med.

När det gäller mat så är allt i konserver att föredra, mjukost tuber, knäckebröd/kex mm Stormkök hade jag haft med mig! Koka pasta och annat gott.

Regnkläder, mer än ett par skor (varav något par gärna få tåla lite vatten) myggmedel (om man inte vill bli uppäten) Varma kläder. Några flaskor man kan ha vatten in (så behöver man inte springa till en kran varje gång man behöver lite vatten)
En väska att ha sina värdefullaste prylar i.

Våtservetter ( kan inte tänka mig att någon åker på festival utan ) :p
 
Sv: Sweden Rock Festival!!!

Åker dit imorgon och möter upp sambon hemma hos lilla mamma, som bor 5km från området. Så, generell packning kan jag inte hjälpa till med tyvärr. (har en massa extrakläder, regnkläder, skor osv osv där) Dock: något lätt bärbart som går att sitta på... torsdagen kommer att bli låååååååååång, massa bra band, kommer att ha ömma fötter, knän, höfter, rygg osv osv. i år blir det picknickfilt, vi har inte hittat någon bra ryggsäcksstol än (efter 10 år... tror inte vi letat tillräckligt noga :D )
Längtar :D
 
Sv: Sweden Rock Festival!!!

Vi ska dit och jag LÄNGTAR! Ingen fantastisk line-up i år för min del (förutom KISS som dock mer än väger upp ensamma typ), men SRF är ändå alltid grymt! :D

Vi bor alltid på hotell, så har inga tips vad gäller mat, men en bra ryggsäck att ha med på festivalområdet, regnponchos av bra kvalitet = perfekta att sitta på eller vandra runt i under den typiska störtskuren, en extra tröja att ha på kvällen, ett par shorts att byta till och badkläder ifall det är varmt, samt compeed, ipren, plåster, kamera och mobiltelefon. Samt en snygg partner som bär och ansvarar. ;)

Viktigast av allt: Massor av pengar i kontanter. Pengarna rullar liksom där på ett sätt som är svårt att överblicka... :)
 
Sv: Sweden Rock Festival!!!

Jag ska dit! Packar bekväma kläder, köpt en dösnygg festivalklänning SRF till ära :D
Sambon är ett festivalproffs utan dess like så jag lutar mig tillbaka tryggt :p
Han åkt på festival sen -74, sedan -84 varje år.
 
Sv: Sweden Rock Festival!!!

Ahh, fler som ska njuta i dagarna fyra!
Ryggsäck kan vara bra att ha, jag brukar ha en vanlig väska. Extra vattenflaskor kan vara bra. Jag ska handla mat i morgon, tänkte mig ett gäng kokta ägg, burkskinka, yoghurt, bönor/kikärtor att göra sallad med, korv, kall kyckling och någon sås. Knäckemackor som inte möglar i värmen och mjukost kan bli bra.
 
Sv: Sweden Rock Festival!!!

I år står vi över, jag har tenta nästa helg och Bråvalla drog mer än SRFartistmässigt... :D

Vilket blev lite galet när SRF nu för en gångs skull inföll på lediga dagar! Annars är det inte många festivaler jag hoppat över de senaste 15 åren. Tyvärr tycker jag att stämningen blivit lite sämre år från år.

Förra året blev jag muddrad inne på området av proffs, blev av med kontanter, kamera och två telefoner som förvarades på olika ställen så håll koll på grejerna inne på området.
Det hände för övrigt framför ett band när jag var på väg fram, blev fasthållen som man blir i bland och när kameran skulle fram nästa gång var allt borta.
 
Sv: Sweden Rock Festival!!!

Usch, det var tråkigt att höra, Ghost! Man får väl se lite evil ut då...
Jag håller precis på att koka en massa ägg, bra att ha, och har packat lite torrfoder till oss. Nu har dock sonen blivit sjuk, så jag hoppas att det ordnar sig med honom...
 
Sv: Sweden Rock Festival!!!

Prallan, vad är det för festivalklänning du har köpt?
Jag tar som alltid med mig skinnklänningen, den funkar fint även till gröna gummistövlar!
 
Sv: Sweden Rock Festival!!!

Nu ska det ju vara sol och varmt varje dag, så din klänning kommer inte funka :D
 
Sv: Sweden Rock Festival!!!

Åhh önskar att man hade biljett Trist att det är så långt att åka och har så mycket jobb att man inte har tid !
 
Sv: Sweden Rock Festival!!!

En lång trikåklänning från Twilfit, som jag kan dra upp lite lagom när jag sitter och solar :D Kan lägga upp bild när jag kommer åt en dator :cool:
 
Sv: Sweden Rock Festival!!!

Ja! Bild tack!

Snart bär det av. Har meckat ihop en väska till mig och nu ska jag packa till barnen som ska vara hos farfar. Hästarna har fått rent vatten och katterna en massa mat. Jag har stickat klart mitt linne som jag ska ha. Nu är det bara att packa all mat och sprit!
 
Sv: Sweden Rock Festival!!!

Vi är preciiiis framme på hotellet och först gtn uppslagen i ett immigt glas. Körde förbi området på vägen ner till tonerna av Five Finger Death Punch och drabbades av galen tokpepp. Imorgon smäller det!!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Häst med eksem

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp