Sweeps trasiga fot/ben

Halkade på trärampen på utsidan av stallet på söndag och det krasade till i foten då den hamnade under mig.
Blev sjukhus när stallet var mockat och sambon tagit in hästarna (jag satt med benet i högläge)
På sjukhuset så skulle jag försöka gå in själv men det gick mindre bra så höll mig i bilen under tiden sambon ringde på klockan. En sköterska kom och tog direkt en rullstol då dom hade sett oss i kameran och tyckte ”men vad gör hon?! Stå still!”
Där blev det röntgen och sen avfärd till stora sjukhuset då benet var av.
Kom fram vid 23 tiden på söndagen. Fick ta en dusch och sen sova.
Sen var det vänta, vänta och lite mer vänta på måndagen.
Hann tänka att det inte skulle bli operation men vid 19:30 så kom dom och hämtade mig.
Var klar vid 22 och fick ligga på uppvak.
Jag fick ryggmärgsbedövning så mådde rätt bra. Glad att jag slapp sövas.
Kom tillbaka till avdelningen vid 01 inatt tror jag.
Sen har jag äntligen fått äta frukost.
För en stund sen kom fysioterapeut och vi skulle träna lite och sen gå då jag får belasta benet tills det gör ont.
Gick typ 5 meter och tyckte att att går ju bra. Sen fick jag sätta mig på en stol och sen spydde jag så jag var inte så pigg som jag trodde.
Kommer få åka hem i eftermiddag så det ser jag fram emot fast är lite nervös över hur jag kommer må.
 

IMG_1806.jpeg
 
Jag har också brutit vadbenet, men behövde inte opereras. Gips i 8 veckor.
Gick på benet i 5 timmar (körde själv till akuten). Förstod att det var trasigt när jag fick åka rullstol från röntgen.
 
Jag har också brutit vadbenet, men behövde inte opereras. Gips i 8 veckor.
Gick på benet i 5 timmar (körde själv till akuten). Förstod att det var trasigt när jag fick åka rullstol från röntgen.
Hade du också brutit det nere vid foten?
När jag bröt mitt var det strax under knäet, landade i ett träd när jag ramlade av i en galopp. Gick hem, fick hjälp upp på hästen igen och sedan att ta av mig stövlarna. Två dagar efter och en bussresa på 40 mil gick jag till akuten och fick inte rida på sex veckor men fick fortsätta med både dykarträning och gå på foten.
 
Hade du också brutit det nere vid foten?
När jag bröt mitt var det strax under knäet, landade i ett träd när jag ramlade av i en galopp. Gick hem, fick hjälp upp på hästen igen och sedan att ta av mig stövlarna. Två dagar efter och en bussresa på 40 mil gick jag till akuten och fick inte rida på sex veckor men fick fortsätta med både dykarträning och gå på foten.
Var på den nedre halvan. Jag satt på min häst och en förbipasserande häst sparkade av benet på mig.
Fraktur.jpg
 
Jag har också brutit vadbenet, men behövde inte opereras. Gips i 8 veckor.
Gick på benet i 5 timmar (körde själv till akuten). Förstod att det var trasigt när jag fick åka rullstol från röntgen.
Jag kunde inte stå på det direkt efter men provade att gå lite efter ett tag och typ 2-3 steg gick sen var det för ont. Ett ledband har troligen också åkt av så det är väl därför det inte fungerar så bra.
Men får belasta benet lite nu
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 422
L
  • Artikel
Dagbok Innan jag skriver dethär så vill jag förklara en sak. Och det är att endel kanske kommer tro att dethär är nåt som jag har be stämt NU...
Svar
8
· Visningar
1 145
Senast: LiviaFilippa
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 312
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 164

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp