Swish-tips/varning (utbruten från Vad gör vi? Del CIII)

Plotsligt forstar jag vad "swish" ar ... och inser att det ar den tjanst min bank har som jag inte vill utnyttja efter att jag skickat till fel telefonnummer :cautious:
 
Måste säga att jag är förvånad över att folk inte läser mottageren när det visas. Det är ju på så sätt den säkraste betalningsmetoden, överföring till bankkonto säger inget om mottagaren.

Ja verkligen . Det är ju slutkvittot innan man skickar iväg det .

Hett tips till alla ang Swish och tråden :

Spara vännerna tydligt så vännerna och numren redan finns i Swishlistan.

Ändra dessa DIREKT nån byter nummer.

Kolla alltid innan ni signerar att ni ändå skickat rätt . Det står tydligt innan signering vem ni avser godkänna betalningen till .
 
Bara att jag alltid undrat vad Swish, exact, ar och att jag nu forstar. Vi har en liknande tjanst har, men efter att jag skickat till fel nummer valjer jag att anvanda kontanter i stallet, det ar ju mer vanligt har.

Jag tror inte du utifrån det riktigt riktigt förstår och förstått hur det funkar . Felskickande är typ noll om man gör som man bör vilket inte är skillnad mot något annat gällande överföringar ... Men tack för förklaringen 😄
 
Jag tror inte du utifrån det riktigt riktigt förstår och förstått hur det funkar . Felskickande är typ noll om man gör som man bör vilket inte är skillnad mot något annat gällande överföringar ... Men tack för förklaringen 😄

Fast om det blir fel om jag gor andra overforingar fixar banken det och jag far igen mina pengar ... dock inte med den tjanst som ser ut som er Swish ... eller inte :cautious: Jag ar helt confused 😂
 
Är det nån som vet hur man får bort sparade favoriter från listan? Jag har flera gånger slagit in ett nummer, sen tydligen råkat talla på skärmen i fel läge och klickat på en av "favoriterna" och så hamnar pengarna hos denne istället.
 
Fast om det blir fel om jag gor andra overforingar fixar banken det och jag far igen mina pengar ... dock inte med den tjanst som ser ut som er Swish ... eller inte :cautious: Jag ar helt confused 😂

Men eftersom du inte förstår Swish utan likställer det med nåt annat du har i USA så förstår jag inte öht kommentarerna att ”det är bättre hålla sig till cash som här” osv . Blir ju bara konstigt i sammanhanget 😅
 
Men eftersom du inte förstår Swish utan likställer det med nåt annat du har i USA så förstår jag inte öht kommentarerna att ”det är bättre hålla sig till cash som här” osv . Blir ju bara konstigt i sammanhanget 😅

Fast det var inte riktigt vad jag sa. For mig, har i USA, ar det lattare att halla sig till cash da vi fortfarande anvander det som normal betalning. That's all. Jag vet att det inte alls ar sa i Sverige. :)
Mitt forsta inlagg var narmast bara en kommentar att jag aldrig riktigt forstatt vad "swish" ar, men att jag tror jag forstar battre nu.

och nu ska jag sluta vara "off topic".
 
Fast det var inte riktigt vad jag sa. For mig, har i USA, ar det lattare att halla sig till cash da vi fortfarande anvander det som normal betalning. That's all. Jag vet att det inte alls ar sa i Sverige. :)
Mitt forsta inlagg var narmast bara en kommentar att jag aldrig riktigt forstatt vad "swish" ar, men att jag tror jag forstar battre nu.

och nu ska jag sluta vara "off topic".

Jag läste dina inlägg som att du dels inte förstod Swish, tyckte det verkade rörigt /osäkert och att det var säkrare med kontanter !

Om du undrar ang Swish /känner osäkerhet /skepsis osv hur det fungerar finns det bra länkar 😄

Ett ex:
https://www.getswish.se/fragor-och-svar/

@Elo det är enkelt att lägga till /ta bort i adresslistan .
 
Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp