I

islands_lover

Hur bra är det igentligen?

Hur mycket mindre bitna blir dom? Blir dom mindre bitna över huvud taget?
 
Sv: Switch

Jag tror det är olika...för min del är det bortkastade pengar för det hjälper inte på min häst! Men däremot på hennes kompis fungerar det bättre...
 
Sv: Switch

Jag har inte testat på min häst, inte på mina gammla hästar heller. för det är ett starkt gift. skulle aldrig falla mig in att hälla det på min häst. men jag känner folk som använder/använt det och majoriteten (stavas de så?=/) tycker inte att de funkade särskilt bra...
 
Sv: Switch

Det funkar bra på min häst i princip inga bett alls och inga fästingar hon går ändå ute dygnet runt.
 
Sv: Switch

Jag har på Switch och det fungerar mot fästingar (hästarna har inte haft en enda) men det fungerar inte mot knott tråkigt nog.

Flundran
 
Sv: Switch

min har inte heller haft en enda fästing=) och jag använder bara rb 86
 
Sv: Switch

En undran bara.... Är rb 86 av naturliga varor då du inte kallar det för gift?
 
Sv: Switch

jag har tänkt att börja med switch men vet inte hur man lägger det. har aldrig använt det..
 
Sv: Switch

Ja de är naturligt.

Innehåller inga syntetiska kemikalier, konserveringsmedel eller pyretriner. Biologiskt nedbrytbart.
 
Sv: Switch

Naggur skrev:
Jag har inte testat på min häst, inte på mina gammla hästar heller. för det är ett starkt gift. skulle aldrig falla mig in att hälla det på min häst. men jag känner folk som använder/använt det och majoriteten (stavas de så?=/) tycker inte att de funkade särskilt bra...
Majoriteten av dom du känner eller? Eller majoriteten av användarna?
Av dom jag känner tycker dom flesta att det är bra.
 
Sv: Switch

Jag switchar mitt halvblod och det håller borta knotten och fästingarna på honom. :)

Men när min kompis använde det fungerade det inte och han fick fästingar.

Du skulle även kunna göra som vi gör där jag har hästen. Vi är några stycken som delar på en flaska. Då skulle du inte behöva köpa en hel flaska för mer än 300kr innan du vet att det fungerar på din häst.
 
Sv: Switch

När det gäller mygg och knott kan jag nog inte påstå
att jag märker någon skillnad med eller utan switch.
När det gäller fästingar däremot så har han inte haft en
enda så länge han fått switch.

Jag tycker inte heller riktigt om att hälla på sådant gift
på min häst men med tanke på de enorma mängder
fästingar det finns här där jag bor och risken för
fästingsjukdommar så ser jag ingen annan utväg då
jag aldrig hittat något annat som fungerat.
 
Sv: Switch

Va de där till mig? i så fall så nej. jag skulle inte hälla på hästen sånna saker.
 
Sv: Switch

På min pålle funkar switch super! Inte jättekul att ha på giftiga ämnen på hästen, men han har haft både borrelia och erlichia och då föredrar jag giftet... Inte en enda fästing lyckas bita och knotten biter mindre än utan. Önskar att det fanns något som var lika effektivt mot flugor och bromsar.
 
Sv: Switch

Men överlag så verkar det som det tar fästing, och blandat på knott?
 

Liknande trådar

Tjatter Nåt du aldrig hört eller sett förr!? Nåt du i hela ditt liv inte kunnat ana fanns över huvud taget! Nyheterna dumpas här:
2 3
Svar
40
· Visningar
2 594
Senast: Keb71
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
9 806
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Hade ju hoppats att detta elände skulle ha dött nu, men ícke! hittade idag stora områden på min stackars häst som blivit ätit under sitt...
Svar
7
· Visningar
760
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Har ju blivit totalt värdelöst. Det funkar inte längre. Finns det något insektsmedel på den svenska marknaden som över huvud taget...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 525
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp