Sy eget hästtäcke?

C

CCorneliaa

Nu vill jag ha hjälp med att sy ett eget hästtäcke! :)
Vilket tyg ska man använda?
Hur ska jag mäta hästen för att få rätt mått?
Ska det vara någon fodring?
Det ska vara ett inne/stall täcke! :smirk:

Skicka bilder på era "hemgjorda" täcken så jag får tips! :rofl:
 
Sv: Sy eget hästtäcke?

Ingen som har sytt ett hästtäcke?
 
Sv: Sy eget hästtäcke?

sy ett fleece täcke. billigt i material, och enkelt. Har tyvärr ingen bild. Men leta upp sy egna hästgrejer tråden, finna bland "utrustning". Där finna massor av inspiration!
 
Sv: Sy eget hästtäcke?

sy ett fleece täcke. billigt i material, och enkelt. Har tyvärr ingen bild. Men leta upp sy egna hästgrejer tråden, finna bland "utrustning". Där finna massor av inspiration!

Så himla lång tråd bara ;) Ska försöka bläddra igenom
 
Sv: Sy eget hästtäcke?

Jag har jag gjort ett ländtäcke, var ganska länge sedan nu. Först så lånade jag hem ett riktigt ländtäcke av en vän (använde som mall). Nu gjorde jag kanske inte det så jätteseriöst, men tog iallafall ett regntätt tyg + handdukstyg (hade inget annat hemma) sen sydde jag bara i hop allt det! :D
Lycka till!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Sy eget hästtäcke?

Tack, för flytten! Visste inte riktigt vart den skulle ligga ;)
 
Sv: Sy eget hästtäcke?

Hmm, vart kan man få tag på tyg? Läste i annan tråd om Ikea men då var det filtar och i sådana fall får jag nog sy ihop 4 st eftersom att min häst är rätt så stor...
 
Sv: Sy eget hästtäcke?

Det enklaste är väl att åka till närmsta tygbutik. Även IKEA har tyg på metervaror, men det är mest gardintyger och det är inte så effektivt om man skall sy ett täcke. I tygbutiken kan du dessutom fråga!
 
Sv: Sy eget hästtäcke?

Hjälp!
Jag hittade ett täcke att använda som innerfoder men när jag lagat det och fixat till det märkte jag att hela rygg sömmen har gått upp.
Täcket går alltså inte att laga.
Vet någon något man kan göra av tyget? Det är fleece.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
569
Senast: valy
·
Fritid Är det någon som har eluppvärmda skosulor? Vilken sort/vilket märke använder ni och hur tycker ni de är? Hur fungerar de? Framförallt...
Svar
7
· Visningar
420
Senast: KesoNeso
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 104
Senast: Acto
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 937
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp skäller på män
  • bandage på katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp