Sy eget Schabrak?

T

Tomaten

Tänkte göra det men jag vet inte va jag ska ha för stoppning?
Tänkte ha ett vanligt lakan ner mot hästen för tyget jag har kna "brännas" tror ni att de funkar? :confused:
 
Jeg forsøkte å sy en voilock da jeg var liten. Brukte vatt til fyll, og vanlig bomullstoff. Problemet var at pga rutene jeg søy og foringa så ble voilocken mindre enn hva jeg hadde målt opp (klipte ut bomullstoff etter en voilock jeg alt hadde) fordi stoffet bølget seg noe pga foringa. Er ikke så enkelt å sy voilock/shabrak. Med mindre du skal ha en helt spesiell shabrak/voilock er det lite å spare på å sy den selv også..
 
Jag har för mig att ett slags tjockt tyg som används till bilklädslar är mycket praktiskt till vojlockfyllning. En bekant som sydde mycket brukade använda det. Det tjorvar sig inte som vaddfyllning kan göra!
 
Jag använder en vanlig filt (polyester) i två lager som stoppning när jag syr schabrak, tänk på att lägga till upp till en dm på kanten om du ritar av ett befintligt schabrak.

Som utsida har jag både använt kraftigare bomullstyg i ett lager och två lager när jag hade lite tunnare tyg.
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, har några sadlar som just nu är upplagda på det jag hittade i källarn som jag skulle vilja få upp på väggen istället.🙈 Vilken typ...
Svar
1
· Visningar
256
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Behöver få lite tankar från er andra. Har haft min häst i några år nu, varje vinter får han mindre slav/små sår på haserna (har varierat...
Svar
3
· Visningar
228
Senast: sweep
·
Körning Hej, jag Håller på att sy ett kuskförkläde men saknar mönster och har aldrig sett ett irl. Har sytt flera kjolar dock så har utgåt från...
Svar
1
· Visningar
558
Utrustning För behovet uteritter och lätt dressyrarbete, vilken sadel etc. gör det lättast att sitta kvar på hästen och inte åka av? (dvs för att...
2
Svar
20
· Visningar
1 190
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp