Sy egna hästgrejer nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

Precis vad jag tänkte på idag när jag var ute och red och hade shettisen som handhäst :)
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

*knapplån*


Är det någon här som gjort nåt åt en travare/körhäst? :idea:
Fick en idé om att göra ett typ däckelunderlägg av nåt slag! :)
Nån som har nåt tips på hur jag ska göra? ;)

TACKSAM FÖR SVAR :bump:
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

Jag kan sitta hur länge som helst på den här tråden, älskar den :D
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

Jag känner att jag borde läsa igenom hela tråden och kolla på allt ni sytt! :P

Ville bara svara på detta inlägget även om det är gammalt :P

Jag sydde en ridkjol och använder den väldigt mycket! Har skrittat, travat, galopperat, töltat och även hoppat lite enstaka stockar i skogen med den, den är helt underbar! Nu är den fläckig och rätt ful, får se om det kan försvinna i nästa tvätt, hoppas det.. :) Känner mig lite konstig när jag kommer i den, spec om jag har den på mig och ska typ handla xD

Iaf är den 4meter nertill och går omlott ca 30cm upptill, fram. Sydd med kilar och knyts med band i linningen. Den är grå med ett ljust silvergrått band nertill. :)

Inte världens snyggaste bild, men det var första provandet i somras :P
Den är tunn (dubbelt lakanstyg) men väldigt varm att ha över ridbyxorna.
ridning%20med%20f%C3%A4rdig%20ridkjolcrow%20099.jpg


Väntar på en i ylle som ska sys upp^^

Halloj igen. Ja, bra att man fick en länk hit. Jag har varit dålig på att fota det jag "producerat", men det har mest varit lagningar av gamla grejer o ev någon storleksjustering. Kanske skulle lägga in en bild på ett grimskaft jag splitsat... kommer sen.

Jag har dock en fråga:

HAR NÅGON SYTT EN RIDKJOL?
HAR NÅGON EN KÖPT RIDKJOL?

Jag skulle gärna vara intresserad av att diskutera lite kunstruktion, mått och vidd - tänkte rita upp ett mönster nämligen.

:banana:
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

*puttar upp tråden* :angel:


Ingen som har tips för hur man enklast bör sy ett däckelunderlägg/selschabrak?
Tacksam för svar! :idea:
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

Jag tänkte göra ett sånt av ett av mina gamla schabrak.
Färga om det, klippa till det till rätt form, sy på kardborreband som fästen och kanta med nåt snyggt band. Jag tror att det borde vara ganska enkelt att fixa, nu ska jag bara få ändan ur vagnen och göra det...
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

*kl*

Har sytt min fleecemantel nu :love: Går ½ ner på smalbenen ungefär, sydd i dubbel fleece (4st fleeceplädar slaktade..). Med krage.
Inga bilder tyvärr då jag ej haft den till häst ännu :( Ska fixa i mellandagarna!

(Okays då..mamma sydde...)
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

Jag har gjort tömkörningsschabrak, det får väl räknas som till körhäst? Det kan du ju göra till exempel. Såhär blev mina:

17137694.jpg


4749251.jp
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

roligt att se att folk får användning av min film :)
är det nåt mer ni vill ha instruktionsvideo på så är det bara att säga till, vet jag bara hur man gör så är det ju inga problem att fixa


Hej!
jag tackar och bugar för den filmen den är grymt bra och lätt förstådd ;)

God jul på er alla :D
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

Knapplån*

Nu är jag ju inte här så mkt längre och har ännu mindre sytt något men en sak som slog mig nu när jag äntligen loggade in.. Är det inte lite många inlägg igen? Ni är snart uppe i 800 ;) Jag menar, svårt för nya att hitta och möjligen så att många nya kanske skippar att skriva eftersom tråden är så lång? Vet inte om ni diskuterat detta redan..?

Mycket fina kreationer har i gjort iallafall! Det är så roligt att sitta och kolla genom:)
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

Rainlegsen som jag gjorde. Inte svårt alls. Ser inte så bra ut här men när man rider ser de helt perfekta ut :love: Tål mer än 2h ridning i spöregn. Kosta mig ca 60:- för ett par och arbetstimmar ca 1h.

western_showman


Tomteflecetäcket fick vara med på en rejäl :angel:galopprunda:devil: (red barabacka) i 1,5 h. Satt jättebra förrutom att jag drog bak de hela tiden.
Tog inte så lång tid att göra (gjort ett flecetäke innan som var mer avancerad). Kosta:

flece 10:-
Spännen 2x 15:- 30:-
Gröna bomullsband 20:-
D-ringar 2x 6,5:- 13:-
Totalt 73:-

western_showman


Sorry att jag inte har lagt in detta tidigare som jag sa. :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jaha, eftersom ingen annan tog initiativet gjorde väl jag det. Eftersom det var närmare 1500 inlägg i förra tycker jag att vi behöver en...
16 17 18
Svar
348
· Visningar
65 219
Senast: Plantan
·
S
  • Låst
Utrustning Ja här kommer då den femte uppföljaren! Det börjar bli många inlägg i den förra så kan vara svårt att hitta. Här lägger vi upp...
74 75 76
Svar
1 503
· Visningar
355 507
Senast: alehajo
·
S
  • Låst
Utrustning Eftersom det blir svårt att hitta i den förra sytråden startar jag en ny. Här lägger vi in sådant vi mer eller mindre skapat själva...
22 23 24
Svar
472
· Visningar
59 574
Senast: Sparf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp