Sy egna hästgrejer nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

**kl**

Hej!
Vilka fina grejer alla gör!
Jag undrar vart ni som syr träns, grimmor och liknande köper lädret? Köper ni stora bitar och skär till eller finns det färdiga remmar att köpa?

mvh M
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

Knappis

Kostar läder 150kr/kvadratfot?! :eek: Sådant läder man kan göra träns av då, 4mm.. Fick en chock :crazy:
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

Då jag gör annat än träns (har ett projekt som innefattar brösta, tyglar, träns och ett rejält set packväskor - bak, trunk, front, "horn" - som ligger...) köper jag läder från Tärnsjö garveri. Minsta köp är en sida.
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

Knappis

Kostar läder 150kr/kvadratfot?! :eek: Sådant läder man kan göra träns av då, 4mm.. Fick en chock :crazy:

Jag använder 2,5-3mm läder. Funkar utmärkt. 4mm är bland det dyraste :p .
Bra läder är j****t dyrt... Rekomenderar dock att handla läder i Sverige (Tjäderläder för mindre mängder än Tärnsjö), vet inget om kvalitén på Laederiets läder. har fått torrt lädersnöre därifrån tidigare..

Jag köpte en sida fettat remläder (ska köpa ofettat nästa gång) på Tärnsjö, 2,5-3mm, ganska precis 2000kr :cool:
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

hur stork "ark" fick du då? (för 2 pix)
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

Hej:D I forumet har du gjort ett panband med rött vitt och blått;) hur gör man med 3 trådar? :)
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

Hur gör man ett panband med 3 trådar? xD *Trög* och på vilket lager ska man sätta banden på rosetten? :)
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

En sida läder. En sida av en hud.
Kan försöka kolla specen om du vill ha exakt antal kvadratfot...

Kan tilläggas att fettat remläder är billigare, nästa gång blir det dyrare när jag shoppar.. :D
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

Man lägger bara ett smalare band ovanpå ett vanligt och kör på...
Alltså man tar två lika breda band, förslagsvis 1 cm och sedan ett smalare, ca 7 mm och lägger det på ett av de breda banden, jätteenkelt!
Banden till rosetterna sätter jag fast på baksidan, när rosetten är färdig.
:)
 
Sv: Sy egna hästgrejer nr 4

Ja, nu har jag inte varit här på evigheter sen igen men det verkar som att ingen annan skapat en ny tråd så då tar jag den äran igen :D

Ni är fruktansvärt kreativa, jag har slaggat av mej riktigt. Sydde ett svart sadelöverdrag på jullovet, de är de enda.

Länk till nya tråden kommer!

Ha det bra!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jaha, eftersom ingen annan tog initiativet gjorde väl jag det. Eftersom det var närmare 1500 inlägg i förra tycker jag att vi behöver en...
16 17 18
Svar
348
· Visningar
65 230
Senast: Plantan
·
S
  • Låst
Utrustning Ja här kommer då den femte uppföljaren! Det börjar bli många inlägg i den förra så kan vara svårt att hitta. Här lägger vi upp...
74 75 76
Svar
1 503
· Visningar
355 517
Senast: alehajo
·
S
  • Låst
Utrustning Eftersom det blir svårt att hitta i den förra sytråden startar jag en ny. Här lägger vi in sådant vi mer eller mindre skapat själva...
22 23 24
Svar
472
· Visningar
59 582
Senast: Sparf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp