Sy in för stor klänning

Voeux

Trådstartare
Jag har haft span på en klänning som varit slut i lager under en längre tid. Ibland kommer den in för att någon gjort en retur, men bara för små eller stora storlekar. Jag har kikat många månader nu på både denna och andra vita klänningar men hittar ingen annan jag tycker är lika fin, så nu när den dök upp i storlek 40 så beställde jag hem den för att se om jag gillar den lika mycket när jag väl testat den. OM jag nu verkligen skulle tycka om den och vilja behålla den, vad tror ni det finns för förutsättningar att sy in den till en storlek 36? Det känns som att det inte borde vara jättesvårt att kunna få den både tightare och kortare om det skulle behövas? Tänker hos skräddare i så fall, inte själv.

Namnlös.png
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
25
· Visningar
721
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 264
Senast: Calmiche
·
Övr. Hund Förlåt! Jag har funderat några dagar på att skapa en tråd, men såg sedan att det var två andra som hann före. Hoppas en till går bra...
2
Svar
31
· Visningar
3 720
Senast: linnsan
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 107

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp