Sy in ridstövlar??

J

jessicaaa

Är det nån som vet om man kan sy in läderridstövlar? Mina är ett par petrie, alltså ganska kraftigt läder, och dom är ett par storlekar för stora i vaderna. Eftersom man kan sätta in dragkedja borde man väl också kunna göra dom lite smalare? :confused:
 
Gå till en skomakare så kan han nog svara på det.
Men det borde gå
 
Ok! Ungefär vad jag hade räknat med. Blev det bra då? Gick du till skomakarn eller..?
 
Mmm.
Men jag hade redan dragkedja i mina, så det kan nog bli lite dyrare om man inte har de.
Men bra blev det!
//A
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
374
Senast: Badger
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 300
Senast: Squie
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 885
Senast: valy
·
Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
330
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp