Sy in ridstövlar??

J

jessicaaa

Är det nån som vet om man kan sy in läderridstövlar? Mina är ett par petrie, alltså ganska kraftigt läder, och dom är ett par storlekar för stora i vaderna. Eftersom man kan sätta in dragkedja borde man väl också kunna göra dom lite smalare? :confused:
 
Gå till en skomakare så kan han nog svara på det.
Men det borde gå
 
Ok! Ungefär vad jag hade räknat med. Blev det bra då? Gick du till skomakarn eller..?
 
Mmm.
Men jag hade redan dragkedja i mina, så det kan nog bli lite dyrare om man inte har de.
Men bra blev det!
//A
 

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 885
Senast: valy
·
Körning Hej, jag Håller på att sy ett kuskförkläde men saknar mönster och har aldrig sett ett irl. Har sytt flera kjolar dock så har utgåt från...
Svar
1
· Visningar
589
Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 493
Senast: Buongusto
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
892
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp