Sy med fiskelina?

P

petronellan

Har lite funderingar angaende att sy i nylontyg och kanske det finns nagon som vet mer om somnad an vad jag sjalv gor....

Vi haller pa att gora en installation som kommer att vara utomhus i drygt ett ar. Till viss del kommer den att besta av nylontyg som ska tras pa over en stolpe, vi behover alltsa sy i tyget med symaskin. Vi har funderat och klurat pa saken och funderat over vilket trad som skulle kunna vara stark nog?
Vart forslag ar fiskelina men jag har ingen erfarenhet alls av detta och har ingen aning om det overhuvudtaget gar. :angel:

Vad tror ni? Vad finns det for andra alternativ?
 
Sv: Sy med fiskelina?

Nylonlina är elastisk, frågan är om den skulle passa i en symaskin? Men testa 0.10 eller 0.12 mm nylonlina, det borde vara tillräckligt starkt för ditt syfte och tillräckligt tunn. Köp INTE såkallad flätlina, den är extremt stark i förhållande till diameter (Vissa håller för 5 kilos dragstyrka vid 0.08mm) men den är helt stum, vilket gör att det förmodligen inte kommer att kunna sys med.

Jag har sytt för hand i grejer med nylonlinor och det har funkat bra, har dock aldrig testat med maskin.
 

Liknande trådar

Mat Jag star for Julafton som firas med barn och barnbarn enligt Svensk tradition. Eller mestadeles Svensk tradition. Vi har helt hoppat...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 447
Senast: Huggorm
·
Hemmet Har de flesta ingen aning om hur skunk luktar. Det gar inte att beskriva. Graden av vidrighet ar varre an nagon kan forestalla sig om...
2
Svar
34
· Visningar
4 168
Senast: Skjøldur
·
Kropp & Själ Halvvags genom fredagens traningspass kande jag att halva ovre delen av mitt ena ringfinger hade domnat bort. Jag tankte att det kanske...
Svar
10
· Visningar
2 671
Övr. Hund Hej alla! Hoppas pa att fa lite inspiration fran er kloka bukisar! Jag och min sambo har tva hundar (GSD 4 arig hona, Vastgotaspets 1.5...
Svar
4
· Visningar
1 049
Senast: niardasp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Bra blötmat
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Föl 2023
  • Nybörjarponny!
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp