Sy om ärmar klänning

BernT

Trådstartare
Kan man sy om ärmar på en klänning? Har en gammal jag tycker om som inte passar i ärmarna längre eftersom att jag tränat biceps/triceps som en galning så är helt enkelt för muskulös på armarna 😅 i övrigt passar den perfekt. Är långärmat, att klippa av till kortärmat blir nog skitfult, men hur fasen gör man ärmarna större? Är det ens någon idé?
 
Det beror på hurdana ärmar det är och hur mycket det handlar om.
Går kanske att ta lite av sömsmånen och lägga ut? Annars är det väl "kilar" som gäller
 
Det beror på hurdana ärmar det är och hur mycket det handlar om.
Går kanske att ta lite av sömsmånen och lägga ut? Annars är det väl "kilar" som gäller
Nån slags spets. Är en finare klänning, men inte superfancy. Sömsmån ser inte direkt ut att va mer än några mm, jag tror jag behöver ta ut den typ 2-3 cm. Den går inte att köpa längre annars hade jag nog köpt en storlek större och sytt in där den blev för stor istället.
 

Liknande trådar

Anläggning Vi har redan ett hagsystem över knappt 1 ha och reglerar gräsintaget hyfsat ok med att öppna olika tider på dygnet till främst 7 st...
Svar
6
· Visningar
1 529
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 335
Senast: Ajda
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 094
Senast: dobbis
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Behöver nog mest skriva av mig lite. Jag upplever mig väldigt sällan nöjd och tillfreds med livet. Just nu har jag hamnat i en riktig...
Svar
14
· Visningar
3 985
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp