Sy rockard-skydd

Twihard

Trådstartare
Hej!

Jag har en rockard jag just renoverat och planen är att ha den inomhus. Däremot är det inte helt klart om jag får/kan bevara den inomhus i vårt vinterstall. Har ni tips på hur man kan sy ett skydd som skyddar vagnen? Sätet och den delen är trä och vill att det inte ska bli blött. Kan man sy av vaxduk? Jag tänker såsom folk har husvagnsskydd osv. :)
 
Hej!

Jag har en rockard jag just renoverat och planen är att ha den inomhus. Däremot är det inte helt klart om jag får/kan bevara den inomhus i vårt vinterstall. Har ni tips på hur man kan sy ett skydd som skyddar vagnen? Sätet och den delen är trä och vill att det inte ska bli blött. Kan man sy av vaxduk? Jag tänker såsom folk har husvagnsskydd osv. :)
Kapellväv som man syr täckning till båtar av är vattentätt, i alla fall så länge det inte får bilda skålar där vattnet ligger kvar länge. Kan behövas att symaskinen inte är den allra klenaste modellen.

Vaxduk mår inte bra av att vikas, anar att den också kommer ha svårt att klara belastningen runt sömmarna, så tror det kommer att spricka efter inte allt för mycket användning.
 
Viktigt att tänka på är att ett helt vattentätt skydd fångar markfukt och kondens på insidan vilket orsakar rost etc. Viktigt att luft kan cirkulera.

Jag skulle ha tittat på förrådstält på typ Jula och liknande. Det finns ganska små tänkta till cyklar.
 

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 940
Senast: zassoo
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 138
Senast: Fruentimber
·
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 289
Senast: Takire
·
Hästvård Jag har en valack och en hingst sedan tidigare, men detta är mitt första sto och.. hej och hå! Helt annan grej. 😅 Mycket starka känslor...
Svar
17
· Visningar
2 677
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp