Sy ut kavaj?

Ramona

Trådstartare
Jag har en jattefin tavlingkavaj. Tyvarr har den blivit for liten. :angel: :angel:
Nu undrar jag om man kan sy ut en kavaj? Finns det tillrackligt med tyg "inne" i kavajen for att gora den storre?
Det behovs inte sa mycket storre, bara en cm eller tva runt magen och brosten.
 
Du får sprätta upp på insidan, och titta hur mycket extra sömsmån som finns.
Tänk dock på att om du läggar ut den, kan där synas en färgskillnad.
Jag ville nog i första hand ta ut i sidorna - där syns det minnst. Finns inget att ta av - kan du ju faktisk sy i en extra remsa på varje sida, med tyg som matcher i färgen :)

Lycka till
 
Om du kanner att du skulle vilja komma till mej sa far du garna gora det!! :idea: :D Du kan fa vara har en vecka eller tva och sy om min kavaj, samt rida lite grann om du vill. :idea: :idea: :banana: :idea: :idea:

Nej, arligt talat sa far jag nog lamna in den nagonstans.
 
Ku behövas lite semester, så det kanske man skulle fundera på :D :D
 
Du far garna komma!! Hos mej far du mat och husrum, om du syr ut min kavaj!! :D
Ar du duktig ryttare sa far du garna skola allting i stallet ocksa. Det skulle behovas. Vill du tavla ordnar vi det....eller kanske en ravjakt? Men da maste du komma innan mitten pa mars.

Min kavaj bor vara klar till Dublin kvalificeringarna i mitten pa maj. :angel: :D

Arligt talat alltsa, du far garna komma. Jag har en symaskin! :cool: Inte for att jag anvander den speciellt ofta, men du kan ju visa mej hur jag ska ordna grejer.
 

Liknande trådar

Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
931
Senast: escodobe
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
8 444
Fritid Efter ett gaska jävligt år arbetsmässigt för både mig och sambon (tack och lov i olika perioder) känner vi både ett behov av att komma...
Svar
14
· Visningar
943
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 086
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp