Synas i mörkret

Jag provade hästbenreflexer eftersom ni tipsat om det. Var inte ens nära att kunna knäppa ihop dem utanpå byxorna!
Men hittade resåriga reflexer med kardborreknäppning och större omkrets på ClasOhlson. De går att ha både under knät och längre ner. Dumt att jag inte köpte ett par till för snäppreflexerna har svårt att räcka runt armarna när det blir dags för vinterjacka och jag hade velat få upp reflexen på överarmen också.
 
324012D2-05F8-4135-BE0C-A6DA80F57305.jpeg
Min mamma stickade en reflexmössa till mig här om dagen, och idag hade hon stickat en reflexmössa till hunden med! :love:
Hon stickar alltså som en tub som täcker öron/hals. Hennes förra hund (en staffe, så väldigt tunnpälsade öron där också) fick frysskador på öronen förra vintern och hon stickade efter det en sån här ”mössa” åt henne. Nu fick även vi en, men med reflexgarn. Så himla bra! 👍🏼 Nu slipper hon frysa om öronen, plus att hon syns extra bra ute. Så ett tips till fler!

(Bilden är tagen i dåligt ljus med blixt för att få fram reflexen)
 
Visa bifogad fil 78529Min mamma stickade en reflexmössa till mig här om dagen, och idag hade hon stickat en reflexmössa till hunden med! :love:
Hon stickar alltså som en tub som täcker öron/hals. Hennes förra hund (en staffe, så väldigt tunnpälsade öron där också) fick frysskador på öronen förra vintern och hon stickade efter det en sån här ”mössa” åt henne. Nu fick även vi en, men med reflexgarn. Så himla bra! 👍🏼 Nu slipper hon frysa om öronen, plus att hon syns extra bra ute. Så ett tips till fler!

(Bilden är tagen i dåligt ljus med blixt för att få fram reflexen)

Såå söt! :love:
 
Jag har reflexväst på mig och hundarna. Brukar hänga lysande lampor lite ”här och var” på både mig och hundarna. Jag släpper mina hundar lösa långt inne i skogen även när det är beckmörkt och då syns de oerhört bra med sina lysande lampor. Brukar ha pannlampa också.
 
Jag provade hästbenreflexer eftersom ni tipsat om det. Var inte ens nära att kunna knäppa ihop dem utanpå byxorna!
Men hittade resåriga reflexer med kardborreknäppning och större omkrets på ClasOhlson. De går att ha både under knät och längre ner. Dumt att jag inte köpte ett par till för snäppreflexerna har svårt att räcka runt armarna när det blir dags för vinterjacka och jag hade velat få upp reflexen på överarmen också.
Jag har beställt två av denna modell från Smart in the Dark för att ha på ena armen och ena benet.
https://smartinthedark.se/produkt/reflexband-for-armar-och-ben/

Kan återkom med omdöme när jag har fått den. De är ju rätt dyra.
 
Jag har dessa på
full30393203-1.jpg


Och när det är kallt så har täckena reflex. Går sällan där det är mycket trafik jag har pannlampa på mitt i skogen så de här halsbanden gör att jag ser vart de små huliganerna tar vägen :)
 
Jag provade hästbenreflexer eftersom ni tipsat om det. Var inte ens nära att kunna knäppa ihop dem utanpå byxorna!
Men hittade resåriga reflexer med kardborreknäppning och större omkrets på ClasOhlson. De går att ha både under knät och längre ner. Dumt att jag inte köpte ett par till för snäppreflexerna har svårt att räcka runt armarna när det blir dags för vinterjacka och jag hade velat få upp reflexen på överarmen också.
Jag har två reflexer per ben. Alltså dom vanliga med kardborre, sätter ihop dom till en lång. Så ett gummiband på för att hålla fast flärpen som blir.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp