Syncytia vann Riksstofinalen

Sv: Syncytia vann Riksstofinalen

Det första man blir blind på är ögonen..... :crazy:
Det vr där jag hittade vinnaren men missade helt resten, ändå letade jag efter det.

Här är alla finalister: http://www.asvh.se/resultat/res_rikssto_06.doc

Intressant är att Aer 1014 har en avkomma med i (hopp)final, är inte han tagen ur avel?
Dessutom är det kul att se att en hopphingst som Orame kan ge en finalavkomma på gångartssidan.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Syncytia vann Riksstofinalen

jag la ju ut länken igår redan följ den och du har resultaten och finalisterna
 
Sv: Syncytia vann Riksstofinalen

Jo, Aer var godkänd som 3-åring, men klarade inte provet som 4-åring.
 
Riksutställning > Strömsholm [ bilder ]

Var på Riksutställning igår med mitt 3 åriga Halvblod sto, på Strömsholm. Gick väldigt bra, är super nöjd över henne, hon sköte sig perfekt, var lugn och hade tålamod dagen lång. Även fast det var mycket folk, applåder och skramlande och pipande högtalare.

e: Flyinge Artist
ue: Levantos ll
9-9 hoppdiplom


Bedömning:

Exteriör

Typ: Ädel, feminin, ngt kvadrat

Huvud, hals, bål: Väl ansatt kort hals, djup bog, välformat kors

Extremiteter: Gracil tät, ngt utåad fram


Skritt:
Ren kort med ngt svagt påskjut

Trav:
Lätt med god mekanik

Galopp: Lätt ren och Rytmisk

Bilder
kommentera jätte gärna bilderna.

5449268.jpg

5449264.jpg

5449259.jpg

5449254.jpg

5449251.jpg

5449249.jpg

5449248.jpg
 
Sv: Syncytia vann Riksstofinalen

jag tycker det var grymt fina ston som visades, verkligen dom 2 som vann, gjorde ett väldigt bra jobb och var verkligen värdiga Riksston :D


min lilla tjej..kom inte så långt, fick sin rosett och kretik, men jag var så stolt över henne endå, hon är lite för liten, det drar ner massor.

5449268.jpg

5449259.jpg

5449248.jpg


:D :bump:
 
Sv: Riksutställning > Strömsholm [ bilder ]

Snygg häst! Vad fick hon för poäng på 3-årstestet (för hon fick väl inga poäng på Riksutställningen, va?) och var omdömet lika på det regionala som på riks?
 
Sv: Riksutställning > Strömsholm [ bilder ]

stommen skrev:
Snygg häst! Vad fick hon för poäng på 3-årstestet (för hon fick väl inga poäng på Riksutställningen, va?) och var omdömet lika på det regionala som på riks?


Tack så mkt, på 3 årstestet hade hon 8877799 jag var jätte nöjd då, eftersom hon fick hoppdiplom med 9-9 :) omdömet var bättre på riks, hon har mycket bättre gångarter med ryttare på ryggen och likande. :)
 
Sv: Riksutställning > Strömsholm [ bilder ]

Panikie skrev:
Tack så mkt, på 3 årstestet hade hon 8877799 jag var jätte nöjd då, eftersom hon fick hoppdiplom med 9-9 :) omdömet var bättre på riks, hon har mycket bättre gångarter med ryttare på ryggen och likande. :)

Jättefina siffror! Skön känsla med diplom. :)
Mitt 3-års sto fick inte alls lika fina siffror nu på 3-årstestet .Jag visste redan innan att hon inte var nåt diplomsto, men klass I hade jag hoppats på. Men hon växte och var överbyggd bak, samt brunstade och började bli lite småförkyld. :crazy: Så jag tyckte att hon gjorde bra ifrån sig i alla fall med 42 p. Hon har också mycket bättre gångarter under ryttare, men det bedöms ju inte alls.
 
Sv: Riksutställning > Strömsholm [ bilder ]

Jag tycker det är lite märkligt att hon fick "väl ansatt" på halsen. En mer korrekt bedömning hade "brett ansatt" varit, kanske med tillägget brant bog (men det beror på hur hon står, kanske hon inte har det även om det ser ut så på bilden)?
 
Sv: Syncytia vann Riksstofinalen

e. Artist? Hon var fin och pappa upp i dagen
 
Sv: Syncytia vann Riksstofinalen

Donauschwalbe skrev:
två befintligan trådar om Riksstofinalen sammanfogad till DEN HÄR! det räcker med en.... /ameo

Synovias syrra Syncytia har just vunnit Kungakannan med 54 p. Någon som har lust att hänga med till LN och sno mamman till de här två fantastiska stona?! :d

Hehe, visst är Savoia en fantastisk avelsmärr. Sigma e. Sandro Hit ska visas på kvalitetstävlan i Halmstad till hösten. Hon är inte att leka med...
1-åriga lillasyster Scapula är vacker som en dag och rör sig så också.
I dagarna kom ännu en lillasyster, Tibia e. Topaasch. Även hon vacker som en dag.
Lillasyster Sympatica (2:a på Kungakannan) fick också hon en Topaaschdotter i helgen. Den är troligen till salu, *hint hint*.

Av Savoias 6 föl har det alltså bara kommit ston, när kommer den blivande godkända hingsten...? ;)
 
Sv: Syncytia vann Riksstofinalen

Sara-Ida skrev:
Hon fick 9889109! Hur hon kan ha höjt sig så mycket är dock en gåta, kanske fick hon för lite poäng eller visades dåligt första gången?

Jag tycker att Jan-Ove i allmänhet var för snål i bedömningarna i Åstorp. Sedan bedömdes hon ju riden den här gången, vilket ni också får tänka på. Jag tycker dock inte att hon ska ha 8 på benen, får det är de inte värda.
 
Sv: Syncytia vann Riksstofinalen

Skall Syncytia betäckas månne?

barb
 
Sv: Syncytia vann Riksstofinalen

barbarella skrev:
Skall Syncytia betäckas månne?

barb

Jag tror inte att hon ska betäckas i år, utan ska vila ett tag nu i sommar och sedan ladda för treårschampionatet där det kommer utspela sig en släktfejd... Recidiv e. Rotspon u. Synovia som hon växte upp tillsammans med kommer också att vara med i championatet. Vem som placerar sig bäst får vi se i höst, men personligen så hejar jag på Recidiv. Han är väldigt iögonfallande och lika ridbar som sin mor.

Hur det blir med Syncytias fortsatta utbildning och tävlingar är nog inte riktigt bestämt än, men hon kommer definitivt att sättas i avel om några år. Ägarna Annika och Anders har en syster till Syncytia, e. Don Primero-Master (med ett annat sto som mamma) som fick 48p på treårstestet i år och nu är dräktig med Florencio.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
889
Senast: sorbifolia
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
3 571
Äldre För att inte deraila tråden om otrohet, där frågan om boende kom upp, skapar jag en ny tråd. Citerade ett gäng inlägg från tråden...
2
Svar
29
· Visningar
2 071
Senast: vallhund
·
Äldre Har ju en tråd om ev höstresa, och den planen ligger kvar. Men nu så ska ett par vi känner åka en vecka till grekland i sommar och vi...
Svar
14
· Visningar
1 637
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp