Synliga järn i kanalen, påverkan?

Frokennordberg

Trådstartare
Har en sadel hemma på prov, en äldre Kieffer Master. Dåligt med stoppning men följer ryggen fint i formen, får den en ordentlig omstoppning så tror jag att den sitter som ett smäck.

Det som får mig lite fundersam är att i kanalen är järnen(?) synliga/kännbara - är det något att bry sig om? Det ligger ju inte an mot hästen men påverkar det sadeln/hästen på något annat vis?

0B4CFCF5-6631-4D25-9C0C-6EFAE99EFA6D.jpeg
 
Har en sadel hemma på prov, en äldre Kieffer Master. Dåligt med stoppning men följer ryggen fint i formen, får den en ordentlig omstoppning så tror jag att den sitter som ett smäck.

Det som får mig lite fundersam är att i kanalen är järnen(?) synliga/kännbara - är det något att bry sig om? Det ligger ju inte an mot hästen men påverkar det sadeln på något annat vis?

Visa bifogad fil 71198
image.jpg

Annan vinkel
 

Liknande trådar

Utrustning Trodde aldrig jag skulle posta en sån här tråd med bild med en sadel på hästens rygg, vet hur svårt det är att sia ngt.... Nu gör jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 566
Senast: caballus
·
Hästvård Hej! Ny här men gör ett försök att få goda råd! Har en nyinköpt häst som efter 3 v hos mig visade sig ha omfattande magsår...
Svar
6
· Visningar
1 524
Senast: Honey07
·
Utrustning Är på jakt efter ny dressyrsadel och har efter mycket provande kommit fram till att min häst tyvärr behöver en ganska speciell sadel...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 023
Senast: super
·
Utrustning Har en häst som jag söker western sadel till. Hon är smaaal över manken/saknar muskler (ska jobbas just för att sätta mer muskler över...
Svar
1
· Visningar
767
Senast: Digbil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp