Syntetsadel eller läder?

Sv: Syntetsadel eller läder?

visst kan syntetsadlar vara sköna och är absolut ett suveränt alternativ om man inte vill lägga en förmögenhet på sin sadel, men inget slår läder! det luktar gott, är väldigt slitstarkt och det finns ju inget underbarare än nyputsat, blankt läder på en blank häst!!!
 
Sv: Syntetsadel eller läder?

har en griffin syntet från den gamla tiden innan dom gjordes om... tok skön att rida i på vintern då man slipper frysa om rumpan.. men annars så är ja lite tveksam.. tycker man hamnar så långt upp på hästen... som om man hamnar ovanpå... men de är faktiskt en av de få sadlar som ligger bra på min häst... så va gör man..
 

Liknande trådar

Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
964
Utrustning Okej… Utprovad sadel. Verkar ligga balanserat och vippar inte, i stallgången. Vid rörelse (vid hand) så rör sig sadeln mycket bak, i...
Svar
11
· Visningar
1 631
Senast: caballus
·
Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
422
Senast: tessan.g
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
597
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp skäller på män
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp