Syokonsulent eller arbetspsykolog?

monster1

Trådstartare
Jag behöver råd och hjälp i fråga om mitt framtida yrkesliv. Vart vänder man sig? Jag har ett jobb och är således inte arbetslös, jag har inte tänkt läsa något annat. Jag behöver hjälp med att veta vilka yrken som kan tänkas vara aktuella och vad de skulle ställa för krav på mig. Jag vet att det finns arbetspsykologer men de verkar vara knutna till arbetsförmedlingen och något man inte får fatt i om man inte kommer ur sjukskrivning eller längre arbetslöshet. Jag vill inte ha någon hurtig jobbcoach jag vill ha någon som verkligen lyssnar och tar mig på allvar.
 
Jag tror inte att ”arbetspsykologer” arbetar med sånt.
Inom arbetsförmedlingen arbetar de m utredningar och inom organisation och arbetsliv gör de ofta helt andra saker.
 
Jag behöver råd och hjälp i fråga om mitt framtida yrkesliv. Vart vänder man sig? Jag har ett jobb och är således inte arbetslös, jag har inte tänkt läsa något annat. Jag behöver hjälp med att veta vilka yrken som kan tänkas vara aktuella och vad de skulle ställa för krav på mig. Jag vet att det finns arbetspsykologer men de verkar vara knutna till arbetsförmedlingen och något man inte får fatt i om man inte kommer ur sjukskrivning eller längre arbetslöshet. Jag vill inte ha någon hurtig jobbcoach jag vill ha någon som verkligen lyssnar och tar mig på allvar.

Kommunen brukar ha studie-yrkesvägledare man kan komma och prata med, kika in på kommunens hemsida mvh Arbetsförmedlaren ;):D
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 188
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Hej! Behöver lite hjälp. Vet någon här vilken dag som blir första arbetslösa dagen när en anställnings sista dag är en fredag, alltså...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 603
Senast: sjoberga
·
Fritid Jag har relativt nyligen börjat träna på gym, både pass i grupp som core och crosstraining men även PT-pass och styrketräning. Tycker...
Svar
17
· Visningar
868
Senast: Gulis
·
  • Artikel
Dagbok Har pratat med en läkare nu på företagshälsovården. Det var intressant. Första gången jag var på FHV kände jag inte att jag och läkaren...
Svar
2
· Visningar
785
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Löss
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp