syskon med olika dagistider

mian1

Trådstartare
Får man ha det?

Om sisådär 10 månader tänkte vi skola in vår minsting på dagis, förhoppningsvis på storasysters dagis. Vi pluggar & jobbar både jag och min man och vi kan pyssla ganska bra med tiderna. Jag är i skolan 10-15 timmar i veckan, för det mesta. Det är lagomt för en liten ettåring på dagis, tycker jag. Honom bör jag kunna ha hemma samtidigt som jag pluggar det jag ska plugga hemma. Storasyster är 5 år nästa år och hon tycker att 15 timmar i veckan är jättelite dagistid för hon vill leka med kompisarna varje dag. Det är smått omöjligt att ens närma sig sina böcker med henne hemma för hon vill bli underhållen och ha någon att prata med.
Kan man ha Lillebror på dagis 15 timmar i veckan och Storasyster 25 timmar?

Har inte frågat på dagis eftersom det är nästan ett år kvar och jag dessutom inte vet om jag har turen att få en plats där.
 
Sv: syskon med olika dagistider

Jag kan inte reglerna, men det låter som att det blir väldigt svårt att motivera varför ena barnet ska vara på dagis när det andra är hemma.
 
Sv: syskon med olika dagistider

Det låter som en bra lösning. Jag skulle nog ringa till "dagischefen" istället för att prata med "fröknarna på dagis". Och förklara hur ni funderar :laugh:
 
Sv: syskon med olika dagistider

Min dotter är 6 år å går i förskoleklass (dagis) å min son är 1½ har nyss börjat , hon är där 6 tim om dagen å han 3 timmar det funkar jättebra eftersom sonen är hemskt trött när han kommer hem hehe. Fast det kanske inte var nån bra jämförelse eftersom dotter går samma tider som skolan , men hör dig för om det går vissa barn kanske behöver vara på dagis lite längre än andra vet att dottern ville vara länge var jättesvårt att få hem henne efter 3 tim medans sonen mer än gärna följer med hem :-)
 
Sv: syskon med olika dagistider