Sysselsättning

Vad gör ni på dagarna?

  • Jobbar heltid

    Röster: 44 40,4%
  • Jobbar deltid

    Röster: 30 27,5%
  • Sjukskriven

    Röster: 9 8,3%
  • Arbetslös

    Röster: 3 2,8%
  • Ekonomiskt oberoende

    Röster: 1 0,9%
  • Studerar

    Röster: 23 21,1%
  • Föräldraledig

    Röster: 11 10,1%
  • Pensionär

    Röster: 1 0,9%
  • Sjukpensionär

    Röster: 10 9,2%
  • Övrigt

    Röster: 5 4,6%

  • Antal omröstningsdeltagare
    109
  • Omröstning stängd .

Hyacinth

Trådstartare
Jag blir ju nyfiken. Vad gör ni när ni inte jobbar? Oavsett om hunden är med på jobbet eller inte.
Jag skrev upp alla varianter jag kom på, man kan välja max tre alternativ.
 
Jag jobbar natt, det känns som en heltid men det är deltid.
Sover fram till 15-16, sedan tar det nån timme innan jag vaknar ur zombie-mode. Försöker ta mig ut på en långpromenad med hunden varje dag men det beror på hur mycket annat jag har att göra (husse sköter det annars). Är aktiv i tre olika föreningar så det är en hel del jobb med det. Träna lite hund. Borde träna mig själv. :angel:
Och sen vill/behöver jag slappa en del i soffan också (buke :p ) blir lätt stressad.
 
Jobbar deltid. Har med hundarna på jobbet. På fritiden tar vi långpromenader och tränar rallylydnad, ungefär så. Tävlar gör vi ju också, men inte överdrivet ofta.
 
Jag jobbar natt, men ska vara föräldraledig ett tag snart.
Ah, min halvringmärkte (?) jobbar heltid men har med sig någon hund då och då, typ om vi har löptider eller så här hemma.
 
Jag är ju hundlös för tillfället, men har alltid jobbat heltid (eller mer). Den RINGMÄRKTE är egenföretagare och jobbar hemifrån.
 
Jag har sjukersättning på 50% pga min rygg. Eftersom jag har enligt de gamla reglerna är det permanent.
Tills för ett år sen jobbade jag 50% men min arbetsplats är nerlagd och det har varit svårt att hitta ett nytt 50% jobb som funkar med ryggen. Så därför är jag just nu hemma helt.
Sambo jobbar heltid natt.
Så hundarna har alltid någon hemma. När/om jag jobbar så är jag inte borta länge och sambo är då hemma, om än sovande.
Just nu har vi ingen hund i träning så det blir mest promenader och lättsammare mentala grejer.
 
Jobbar skift deltid men det brukar ändå bli heltid. Även sambon jobbar skift deltid men mycket mindre än mig. När vi båda jobbar är valpen hos svärmor.

Det är skönt att jobba skift när man är ledig hela dagar mitt i veckan. Mindre skönt som denna veckan när jag jobbar 50h natt. :wtf:
 
Studerar på heltid, men det mesta görs hemifrån förutom vissa föreläsningar, seminarium eller liknande. Spenderar nog max 10 timmar i skolan på en vecka, utspritt på 2-3 timmars lektioner:) Skönt att han nu kan vara ensam de timmar jag behöver vara i skolan, har jag dubbla lektioner framöver kommer han få vara själv halva tiden och sedan kommer hans hundvakt halva tiden!
 
Jag jobbar deltid hemifrån, och pluggar på heltid, på distans kanske ska tilläggas så jag är hemma då också, men till hösten blir det antagligen "borta" så då måste vi fundera lite över hundlivet. Men daghundens husse borde gå i pension då åtminstone deltid så då kanske han får ta våran några dagar i veckan.
 
När jag inte jobbar (lite mer än heltid) tränar jag hund och mig själv, tävlar med hund samt lägger iaf 10-20 timmar i veckan på ideellt arbete i rasklubben. Jag är inte sysslolös...
 
Jobbar heltid dagtid, har hundarna med på jobbet. Studerar halvtid. Har tre hundar och två hästar, så vad jag gör på fritiden är ganska självklart:angel:
 
Jobbar normalt deltid, 70%. Kommer nog troligen gå ner på tid innan detta året är slut, förhoppningsvis med sjukersättning deltid.
Just nu sjukskriven på 75%, vilket innebär att jag just nu jobbar 7 timmar i veckan uppdelat på två dagar. Har inte hundarna med på jobbet, ena är hos mamma, andra brukar vara hos daghusse.
Min sambo jobbar heltid som lärare i Norge. Det innebär att han är borta typ 11 dagar i sträck för att sen vara hemma en helg, men han har även totalt ca 17 veckors semester per år då han är hemma.
 
Jag jobbar heltid, för tillfället en hel del mer än heltid :p
Vi flyttade ju hem till mina föräldrars gård för några veckor sedan, och det är underbart skönt. Pappa jobbar mycket hemifrån och har oftast hundarna inne då, annars har de fina hundgårdar att vara i på dagtid. När man kommer hem från jobbet är naturen bokstavligen runt hörnet och det tar ca 3,5 minut att svida om innan man är i skogen med hundarna. Underbart!

När jag inte jobbar så tränar jag hund, går promenader, jagar, rider, skjuter, läser, fixar i huset, fixar på gården, kollar på serier, hänger med kompisar, pysslar med mitt ansvarsområde inom rasklubben.. Lite blandat, beroende på säsong :D
 
Jobbar hemifrån och pluggar, går så gott som bara halvdagar i skolan och då är hunden hos en kompis som inte jobbar.
Så vår hund är ensam så gott som bara när vi är och handlar eller hälsar på någon som inte vill ha hundbesök. :)
Vintertid är hunden soffprydnad, han tycker bara det är kallt och äckligt ute så han går inte att motivera till arbete alls, det blir bara promenader. På sommaren spårar vi, leker agility och lydnad, simmar, är i stallet o.s.v.
 
Hundarna ut vid 06.00, in vid 19.00. Brukar vara hemma och fodra (förutom morgonmaten) vid 14-16-tiden.

Försöker få till en 60 minuterspromenad dagligen.
 
Eget företag, jobbar deltid. Hundarna är inblandade i 3 av företagets 4 tjänsteområden, så de jobbar med mig. Lyxtillvaro fr oss allihopa! ;)
 
Jag jobbar heltid, ganska ofta lite mer än heltid.. Resten av dygnet ägnar jag åt hundarna (och ideellt arbete), åt nödvändiga ont som städning och matlagning och åt återhämtning. Mina hundar är delvis hemma själva när jag jobbar och delvis hos hundvakt. Pusslar lite.
 
Jobbar heltid á la 10 timmar 4 dagar i veckan, resten av tiden spenderar jag i stort sett hemma, antingen framför datorn eller med hästen. :)
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 005
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
270
Senast: attheedge
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
8 541
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Förmodligen inte men chansar ändå på att någon stött på ett bra alternativ. Jag har aldrig kunnat vänja mig vid bettskena har haft tre...
Svar
5
· Visningar
383

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp