Sysselsättning

Vad gör ni på dagarna?

  • Jobbar heltid

    Röster: 44 40,4%
  • Jobbar deltid

    Röster: 30 27,5%
  • Sjukskriven

    Röster: 9 8,3%
  • Arbetslös

    Röster: 3 2,8%
  • Ekonomiskt oberoende

    Röster: 1 0,9%
  • Studerar

    Röster: 23 21,1%
  • Föräldraledig

    Röster: 11 10,1%
  • Pensionär

    Röster: 1 0,9%
  • Sjukpensionär

    Röster: 10 9,2%
  • Övrigt

    Röster: 5 4,6%

  • Antal omröstningsdeltagare
    109
  • Omröstning stängd .
Jag jobbar 50-70% just nu, resten är jag föräldraledig. Maken jobbar 50% och är 50% föräldraledig.
Förutom att jobba så umgås jag med mina barn, rider, tränar hund, promenerar, vardagligt pyssel med alla djur/gård/hem och är aktiv i en förening där jag bland annat är kassör.
 
Jag studerar till undersköterska och har frivilliga lektioner mån, tis & ons, men läser mest hemifrån. Om jag går på lektion är jag borta 2-2,5h, det blir max 2ggr/vecka. Älskar att ha det såhär! Kunna planera dagen hur jag vill och plugga när jag vill, samt vara ledig på helgen vilket är något nytt då jag alltid jobbat oregelbundna tider sedan jag tog studenten 2012.

När jag inte pluggar tar jag det lugnt i soffan, kollar serier, hänger i rastgården med vänners hundar, går långpromenader i skogen, bakar, shoppar, ställer ut valpen :angel: tacka gud för en sambo som jobbar heltid :D
 
Jag studerar på heltid och jobbar på timme, ibland blir det tre-fyra dagar i veckan och ibland ingen. I skolan är det väldigt olika hur mycket det är, ibland heldagar ett par dagar i veckan och ibland bara ett par halvdagar - beroende på kurs.

När de ringer in på timme blir det ett väldigt pusslande med att hitta hundvakter. I nödfall cyklar jag hem på lunchen och rastar dem.
 
Studerar heltid, precis börjat extra jobba lite smått. Hundarna har oftast någon hemma, sambon och jag pusslar med våra scheman så gott det går så hårbollarna är sällan själva.

På fritiden hänger jag framför dator, i kurslitteratur, på promenad i skogen med hundarna, sysslar med någon hundträning, läser, syr, tja lite allt möjligt!:D
 
Jag blir ju nyfiken. Vad gör ni när ni inte jobbar? Oavsett om hunden är med på jobbet eller inte.
Jag skrev upp alla varianter jag kom på, man kan välja max tre alternativ.

Jag förstår inte frågan. Vadå inte jobbar? ;):D

Den fritid jag har läggs på hundarna, fysträning och spår/lydnad/skydd. Blir det någon minut över tar jag fram dammsugaren. Det finns sällan tid till mer än hundar och nödvändiga hushållssysslor.
 
Studerar heltid, fritiden ägnas åt att träna hundarna och mig, ut i skogen, umgås med vänner, lite av varje som de flesta andra :)
 
Jag jobbar heltid i eget företag som jag till största delen sköter hemifrån. På fritiden har jag hästarna, hunden, barnen, gården, skogen och en hel massa annat att pyssla med.
 
Kryssade i deltid, då jag är timanställd och väljer själv när jag lägger mig tillgänglig samt att det varierar hur pass mycket man blir bokad (även om jag i nuläget blev fullbokad alla tillgängliga dagar jag lagt). Maken jobbar heltid natt.
 
Egenföretagare, jobbar heltid. kan styra vissa grejer tidsmässigt, andra saker som aktiviteter och kurser är ju schemalagda på fasta dagar och tider.
Vissa perioder blir det mer än heltid, andra lite mindre så det jämnar ut sig i slutändan.

Sambon jobbar heltid, hela dygn.

Har en hund, med en till på ingång och tre hästar så vad fritiden ägnas åt är rätt så givet.

Vi båda jobbar så pass att hunden sällan behöver vara ensam, speciellt som jag rätt ofta kan ha han med på jobbet. Skulle det dock köra ihop sig så brukar han vara hos mina föräldrar. Stora fördelen med båda våras jobb är att vi får många lediga förmiddagar ihop, vilket är perfekt på vintern för då kan vi promenera och träna hund i dagsljus, vilket också är trevligt med tanke på mina hästar, min pannlampa har inte använts mycket alls senaste vintrarna.
 
För tillfället föräldraledig, annars jobbar jag ca 90% med oregelbundna arbetstider (som oftast är andra än sambons kontorstider, så hundarna har oftast nån hemma större delen av tiden, annars dagmatte).

Den största delen av min lediga tid tillbringas nog hemma eller iväg med hundarna.
 
Jobbar natt, ca 86%. Hundarna är hemma med husse när jag jobbar.
Jag är rätt tråkig (läs: jättetråkig ;)) och är mest bara hemma när jag är ledig, är ganska osocial. Lever och andas till största delen hund. Umgås med min sambo och har några "hundbekanta" som jag ibland tar hundpromenader med samt rider enstaka lektioner på ridskola. De få stunder som blir över återfinns jag oftast i soffan :p
 
Sedan några år tillbaks är jag sjukpensionär på grund av psykiska sjukdomar/diagnoser.
Det är dock över 10 år sedan jag jobbade, då på deltid, sedan dess har jag ägnat mig åt att tjafsa med FK...
Håller på att återhämta mig från en riktigt djup och jävlig depression så större delen av min tid går åt till att "bara vara", ta hand om min hund och min medryttarhäst.
Det är för övrigt vad jag ägnar mig åt när jag mår hyfsat också, fast då i en mer aktiv form; försöker gå kurser osv.
På det hela taget är jag rätt nöjd, när det nu är som det är så var det oändligt skönt när pensionen gick igenom så jag slapp kämpa mer med den biten.
 
Jobbar 75%, allt från 5 dagar veckan till 3 dagar i veckan. Har häst på heltid så han tar mycket tid. :pSen ev lite dator men mest så sover jag hemma för tiden i stallet drar alltid i väg :o
Har även sambo och 2 katter som tar sin tid med. Gör inte så mycket förutom jobbar och är i stallet känns de som. Vilket jag är nöjd med :bump:
 
Jobbar heltid. Studerar 25%.

Hunddjuret bor vanligen hemma hos min mamma på vardagarna numer.
Kattdjuren härjar hemma fritt och kräver da bird-lek varje kväll.
Hästdjuret bor i stallet och är rätt nöjd med att jag tittar förbi några timmar om dan.
 
Pluggar heltid på distans och jobbar 25-60% beroende på månad. Jobbar mestadels nätter och har Alice med mig på jobbet. När vi inte jobbar så lullar vi i skogen, kollar på serier och har det allmänt gött.
Jag är rätt osocial, så försöker träffa mannen en gång i veckan och ibland träffar vi Wingates. Men annars så lever vi rätt isolerat här ute i skogen.

Är färdigpluggad i januari 2017 och planen är ju då att jobba heltid som lärare. Vet inte alls hur hundlivet kommer se ut då. Förhoppningsvis kan vi hitta en bra dagmatte/dagis där Alice inte dör av stress.
 
Jag jobbar 50%, sambon jobbar 75%. Sambon varje vardag 7-14, medans jag jobbar ons-fre (och varannan helg, men då är sambon hemma). Jobbar jag långdag börjar jag 10, annars börjar jag 13. Helt perfekt för hunderiet!

På fritiden brukar vi gå på långpromenader, och hitta på saker med sambon. Då och då händer det väl att vi har folk på besök eller åker iväg till någon hundutställning.
 
Jobbar (alltså lönearbete) deltid, mellan 60-80%. Min fria tid ägnas åt att ta hand om hus/gård och att aktivera två hästar och en hund.
 
Jag blir ju nyfiken. Vad gör ni när ni inte jobbar? Oavsett om hunden är med på jobbet eller inte.
Jag skrev upp alla varianter jag kom på, man kan välja max tre alternativ.

Jag blir förvirrad av frågeställningen. Är det vad vi gör när vi inte jobbar, eller vad vi gör på dagarna (t.ex. jobbar) som vi ska svara på? :D
 
Jag är sjukpensionär sedan många år tillbaka, innan jobbade jag många år på posten och då hade jag med min dåvarande dalmatiner på jobbet. All min vakna tid spenderas med Pixi som är min medicin och mitt lyckopiller :heart
 
Jag blir förvirrad av frågeställningen. Är det vad vi gör när vi inte jobbar, eller vad vi gör på dagarna (t.ex. jobbar) som vi ska svara på? :D

Jag förstår inte heller frågan :D Började på ett långt inlägg om vad jag gör när jag inte jobbar, men insåg att det kanske inte var frågeställningen. @Hyacinth har ju själv bara skrivit att hon jobbar heltid.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 996
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Jag jobbar på ett mindre kontor, vi är fyra sammanlagt på arbetsplatsen. Jag jobbat administrativt och sitter mest på kontoret, de andra...
Svar
6
· Visningar
1 143
Senast: Praefatio
·
Hundavel & Ras Hej! Jag funderar på att så småningom skaffa hund och funderar såklart över vilken ras som skulle passa mig. Det jag önskar är en...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 276
Senast: Fetaost
·
Kropp & Själ Jag har nån grav form av IBS eller möjligen IBD (inflammationsvariant), och är under utredning. Det innebär 5-8 vattniga diarréer om...
2
Svar
24
· Visningar
1 310

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp