Sysselsättning

Vad gör ni på dagarna?

  • Jobbar heltid

    Röster: 44 40,4%
  • Jobbar deltid

    Röster: 30 27,5%
  • Sjukskriven

    Röster: 9 8,3%
  • Arbetslös

    Röster: 3 2,8%
  • Ekonomiskt oberoende

    Röster: 1 0,9%
  • Studerar

    Röster: 23 21,1%
  • Föräldraledig

    Röster: 11 10,1%
  • Pensionär

    Röster: 1 0,9%
  • Sjukpensionär

    Röster: 10 9,2%
  • Övrigt

    Röster: 5 4,6%

  • Antal omröstningsdeltagare
    109
  • Omröstning stängd .
Jag jobbar deltid och är sjukskriven på deltid (om det nu fortsätter vara så vet jag inte, FKs vägar äro outgrundliga :grin: ). När jag jobbar är det mest kvällar och helger så då är hund med sambo eller med mina föräldrar.

Vi är inte så snabba eller aktiva av oss, varken jag eller Svansson, så vi spenderar vår tid med att sova, gå promenader, pyssla lite i trädgården och hänga hemma hos mina föräldrar typ. Vissa perioder är jag ganska så dålig så då sover vi väldigt mycket, andra perioder är jag bättre och då gör vi kanske lite utflykter med vänner och deras hundar, utforskar nya vägar i skogen eller annat.
 
Jag blir förvirrad av frågeställningen. Är det vad vi gör när vi inte jobbar, eller vad vi gör på dagarna (t.ex. jobbar) som vi ska svara på? :D

@Sissa

Jag blev nyfiken på hur vi jobbar framför allt, med tanke på alla trådar om rastning, ensamtid osv. Ibland känns det som om alla här jobbar Max tre timmar om dagen, så var tvungen att kolla läget.
 
@Sissa

Jag blev nyfiken på hur vi jobbar framför allt, med tanke på alla trådar om rastning, ensamtid osv. Ibland känns det som om alla här jobbar Max tre timmar om dagen, så var tvungen att kolla läget.

Jo, jag fick liksom inte ihop det. Alla verkar vara lediga massor, åka på kurser, jobba minimalt och ändå ha råd med tre hundar:D jag inser ju att alla inte har lika många miljoner i bolån som jag, men blev nyfiken.
 
Både jag och gubben jobbar heltid, gubben tom mer än heltid. Om vintrarna så har vi ordnat så någontar en promenad med hunden mitt på dagen. Om sommaren så är han ute i trädgården hela dagen, med ställen där han kan ta skydd vid dåligt / alldeles för soligt väder. Har märkt att ju mer han får vara ute ju mindre skäller han på förbigående folk. Så våra grannar kan få tupp juck på hunden första veckan när han kan vara ute, men jag har mest pensionärer med egna pipsäckar till jyckar som grannar så vi är rätt så toleranta allihopa :D
 
I vanliga fall jobbar jag heltid, men jag blev sjukskriven i måndags och gör nu mest ingenting förutom att rasta hundarna.

Vanligtvis är det 7-16 eller 9-18. Åker hem och rastar hundarna på lunchen. Kurser på helgen eller efter jobbet.
 
@Sissa

Jag blev nyfiken på hur vi jobbar framför allt, med tanke på alla trådar om rastning, ensamtid osv. Ibland känns det som om alla här jobbar Max tre timmar om dagen, så var tvungen att kolla läget.

Det var det här som gjorde mig förvirrad:
Jag blir ju nyfiken. Vad gör ni när ni inte jobbar? Oavsett om hunden är med på jobbet eller inte.
Jag skrev upp alla varianter jag kom på, man kan välja max tre alternativ.

"Vad gör ni när ni inte jobbar?". Jag tolkade det som "Vad gör ni på fritiden?" och sedan kom valen med olika varianter av sysselsättningar. Men nu förstår jag vad du menar.

För att svara på frågan. Jag jobbar hemifrån 2-3 dagar i veckan. Jobbar oftast lite mer än heltid. När jag är på jobbet så är mina hundar hos föräldrarna, så de är sällan ensamma någon längre stund. Hundarna får en skogspromenad på ca. 1,5 h om dagen - om de inte följer med ut när jag springer.
 
Jag är sjukpensionerad sedan 2 år tillbaka och tillbringar i stort sett all min tid med Minn. Det blir en del promenader, mys i soffan, träning, passar kompisars hundar. Ibland träffar vi kompisar dom är sjukskrivna/föräldralediga och tränar eller promenerar.

Jag är ju sjukpensionerad av en anledning så mycket tid går åt till återhämtning och vila. Spelar lite dataspel ibland, färglägger i min målarbok för vuxna, pusslar, fixar i trädgården, städar, tvättar. Gör väl samma saker som de flesta andra tror jag.
 
Det var det här som gjorde mig förvirrad:


"Vad gör ni när ni inte jobbar?". Jag tolkade det som "Vad gör ni på fritiden?" och sedan kom valen med olika varianter av sysselsättningar. Men nu förstår jag vad du menar.

För att svara på frågan. Jag jobbar hemifrån 2-3 dagar i veckan. Jobbar oftast lite mer än heltid. När jag är på jobbet så är mina hundar hos föräldrarna, så de är sällan ensamma någon längre stund. Hundarna får en skogspromenad på ca. 1,5 h om dagen - om de inte följer med ut när jag springer.


Det var extremt snurrigt:D
 
Jag är ju sjukpensionerad av en anledning så mycket tid går åt till återhämtning och vila. Spelar lite dataspel ibland, färglägger i min målarbok för vuxna, pusslar, fixar i trädgården, städar, tvättar. Gör väl samma saker som de flesta andra tror jag.
Det är ett heltidsjobb att vara sjuk och att hitta tid för återhämtning :down: (jag menar det verkligen, det är på inget sätt en pik utan det är tufft att vara dålig) Så ditt liv låter väldigt lagom på många sätt tycker jag (som också behöver mycket återhämtning och vila pga sjukdom)
 
Jo, jag fick liksom inte ihop det. Alla verkar vara lediga massor, åka på kurser, jobba minimalt och ändå ha råd med tre hundar:D jag inser ju att alla inte har lika många miljoner i bolån som jag, men blev nyfiken.
Jag går kurs som en del av min arbetstid. Lyxliv, som sagt. Idag har vi träffat lamm, klappat valpar, umgåts med Ales uppfödare och varit hos den trevliga veterinären för avmaskning inför Norgeresan på fredag. På "arbetstid"! ;)
 
Prickade i Jobbar Heltid, oftast brukar det snarare bli 8h+ :grin: Jycken är med på jobbet eller hemma hos min mamma som jobbar i skift. Han får sina rundor, om än lite förskjutet vissa dagar, inget han bryr sig om nämnvärt. Det blir väl 3 timmar ren rastning sammanlagt. (Hopslaget)
Aktivering blir det främst på eftermiddagar efter jobbet och kvällar.

På helger har jag all tid i världen och då är det längre rundor och mer aktivering och utflykter!

Har ingen aning om det besvarade frågan som ställdes... :p (Blev också lite förvirrad)
 
@Sissa

Jag blev nyfiken på hur vi jobbar framför allt, med tanke på alla trådar om rastning, ensamtid osv. Ibland känns det som om alla här jobbar Max tre timmar om dagen, så var tvungen att kolla läget.

Jo, jag fick liksom inte ihop det. Alla verkar vara lediga massor, åka på kurser, jobba minimalt och ändå ha råd med tre hundar:D jag inser ju att alla inte har lika många miljoner i bolån som jag, men blev nyfiken.

Då förstår jag. Blev svaren som du tänkt dig? Det verkar vara en mindre andel som jobbar heltid i alla fall, 39%.

Själv hör jag inte till dem som aktiverar mig massor med hunden med kurser, tävlingar osv. Om inte fika på stan med hunden räknas? :p Så det är inte min typ av hundägare du undrar över. Men ändå ska man ju få ihop till ordentligt motion och aktivering för hunden samt inte för mycket ensamtid. Jag jobbar halvtid och är sjukskriven halvtid, vilket bara det ger för mycket tid borta för hundarna, inkluderat restid. I min familj är det så att maken har eget företag som han har gått i (mycket) tidig pension ifrån, så han jobbar inte alls. Han anpassar sina göranden och havanden, dvs sitt sportande, efter hur länge hundarna kan vara ensamma samt mina arbetstider. Förutom när det blåser från rätt håll och tillräckligt mycket och det är surfläge, då får vi pussla med hundarna.
 
Då förstår jag. Blev svaren som du tänkt dig? Det verkar vara en mindre andel som jobbar heltid i alla fall, 39%.

Själv hör jag inte till dem som aktiverar mig massor med hunden med kurser, tävlingar osv. Om inte fika på stan med hunden räknas? :p Så det är inte min typ av hundägare du undrar över. Men ändå ska man ju få ihop till ordentligt motion och aktivering för hunden samt inte för mycket ensamtid. Jag jobbar halvtid och är sjukskriven halvtid, vilket bara det ger för mycket tid borta för hundarna, inkluderat restid. I min familj är det så att maken har eget företag som han har gått i (mycket) tidig pension ifrån, så han jobbar inte alls. Han anpassar sina göranden och havanden, dvs sitt sportande, efter hur länge hundarna kan vara ensamma samt mina arbetstider. Förutom när det blåser från rätt håll och tillräckligt mycket och det är surfläge, då får vi pussla med hundarna.


Jag skulle säga att den bekräftade mina misstankar/fördomar:D
 
Haha och ibland känner man skuldkänslor för att man inte hinner med lika mkt som alla andra, men detta förklarar ju en del :D
 
Är tyvärr sjukpensionär och skulle egentligen leva ett dödstrist liv och göra ingenting - men det klarar inte min mentala hälsa :) Okej, jag lever ett väldigt lugnt liv där hundarna är min bästa medicin. Jag får komma ut och röra på mig så jag får både kroppslig "lagom-motion" och även lite social gemenskap då jag vissa promenader går med kompisar. Jag lever ju ett väldigt lugnt och rutinmässigt liv just pga min taskiga kropp (fibro och numera även elak artros i ett knä). Vi går ganska mycket ändå uppdelat på några gånger per dag :)
Till detta gör jag ibland saker för att muntra upp mig själv och ge mig själv belöning för ett annars rätt enahanda liv. Det kan vara utställning då och då eller som nu en planerad valpkull. Jag kommer sova en månad efter en valpkull och kommer få förbannat ont, men det är det värt för en period för att få lite extra ljus i tillvaron. Så länge det handlar om kortare perioder, så går det att göra saker man vill göra bara man gör dom på rätt sätt :) Även en sjukpensionär behöver få sina guldtillfällen för att orka med livet alla andra tider på året :love:
 
Jag pluggar heltid på distans, utöver det så jobbar jag mellan 10-30 timmar i elaffären i stan.
Så hästen då, alltid minst 3 timmar i stallet, sedan "jobbar" jag extra i ett utbildnings- och försäljningsstall så där blir det ytterligare runt 10-20 timmar i veckan. Hunden hänger med överallt förutom i butiken :)
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 003
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
270
Senast: attheedge
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
8 533
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Förmodligen inte men chansar ändå på att någon stött på ett bra alternativ. Jag har aldrig kunnat vänja mig vid bettskena har haft tre...
Svar
5
· Visningar
383

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • bandage på katt
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp