Sysselsatt

Igår hade jag verkligen jättesvårt att somna. Jag kom nog inte till ro förrän halv tre. Och så vaknade jag tidigare än jag brukar. Pigg. Konstigt.

Efter att jag skurat klart vaxsmältningsutrustningen som jag lånat så åkte jag och lämnade det hos henne jag hämtade det hos.

Åkte sen vidare till jobborten för att skriva på anställningsavtalet. Givetvis var det lunchstängt när jag kom så jag fick vänta en halvtimme. När jag kom ut hade jag fått p-böter. Jävla skit liksom. Det var ju inte vad jag behövde. Jag hade glömt sätta upp p-skivan.

Åkte sen till stan och besökte Ikea. Där gick det förvånansvärt smidigt trots att jag blev tvungen att springa i deras labyrint. Vidare till Jula. Hittade inte vad jag skulle ha och åkte till Biltema i stället. Valde de lite fulare handtagen på Biltema än de snyggare som fanns på Byggmax på grund av priset.

Hemfärd. Paketet från Ikea hade jag surrat fast på biltaket. Hårt. Så jag blev lite förvånad när en bit kartong släppte och for iväg. Stannade. En till kartongbit gled ner på framrutan. Hela främre delen av kartongen var puts väck. Men bänkskivan satt som berget på takräcket.

I morgon bitti ska jag åka och lämna tillbaka pannmuren som jag haft för att smälta vax och koka ramar. Jag har frågat en granne om hjälp för att lyfta på den på släpet. När jag tog hem den frågade jag en annan granne om hjälp att lyfta av den. Jag är inte mycket för att be om hjälp, men vissa saker klarar jag ju inte själv. Att lyfta pannmuren är en sådan sak. Man klarar den inte ensam. Är man två går det bra.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp