Status
Stängd för vidare inlägg.
Måste bara få dela med mej av det senaste projektet. Tyvärr så har jag inte rätt typ av korsett under så klänningen sitter lite fult vid bysten.
 

Bifogade filer

  • received_10156475254184343.jpeg
    received_10156475254184343.jpeg
    180,1 KB · Visningar: 129
Tänkte sy ett par shorts men har helt glömt hur man syr en gylf. Har googlat men hittar ingen bra beskrivning. Skyller på värmen, min hjärna har smält.
 
Nu är gylfen klar. Spegelvänd :banghead: men den funkar. Nu ska jag bara få ihop resten av shortsen med. Glömde klippa infodringar till linningen och tyget är slut :banghead: Får ta ett enfärgat tyg i nån diskret färg.
 
Här lagas det eksemtäcken på löpande band. Det tar verkligen sylusten ur en.. Så trött på att laga täcken!
 
Sitter och ritat in rutor i kapellet och får sån beslutsångest (+ att sambon och jag inte riktigt är överens :p)
Vad är snyggast högra eller vänstra (det vita är en del av överbyggnaden)

5C8D7B4E-E5C3-4683-B4B8-B4AB84290022.jpeg
 
Beta-test av kapellet (det är inte riktigt klart än)
Klarade både sol och regn 😊😁
Ska dit rutor i sidorna också
Visa bifogad fil 15767

Kapellet är nu så pass klart att det kan användas, alla dragkedjor isydda och alla nederkanter fållade. Nu ställer vi undan symaskinen ett litet tag :p.
I helgen ska alla knappar monteras och skulle vilja plocka fram symaskinen någon kväll nästa vecka och sy i två rutor tills till ska på Coronet-träffen
 
Kapellet är nu så pass klart att det kan användas, alla dragkedjor isydda och alla nederkanter fållade. Nu ställer vi undan symaskinen ett litet tag :p.
I helgen ska alla knappar monteras och skulle vilja plocka fram symaskinen någon kväll nästa vecka och sy i två rutor tills till ska på Coronet-träffen

Jag är så imponerad! Jag vågar inte mej på att sy nått till vår båt, ev gardiner/solskydd till hytten
 
Vi har upptäckt Frost/Frozen eller som hon själv säger Freezing :D:love: så fort hon såg tyget så skulle hon ha en klänning, en tröja och ett par byxor, jag köpte 1 meter så det blev klänning och byxor och sen en köpt tröja till.

Screenshot_20180608-230351.jpg

Jag är i valet och kvalet om jag ska ta steget att börja sy sälja, får ofta frågor om var jag köpt hennes kläder och de vill köpa men det känns som ett stort steg :nailbiting::crazy:
 
@pudsey jag har också funderat om jag ska börja sy barnkläder till försäljning (nu har jag ju redan företag och syr annat) men här i Sverige känns det som att "alla" gör det. Att det är svårt att hävda sig för det finns så många och alla syr av samma tyger typ. Jag har ju inte barn själv så jag vet inte om det stämmer, men det känns som det iaf när man kollar på olika forum osv. Hur ser det ut hos dig? Om det inte finns så många kan det ju gå :)
 
Och en kjol åt lillasyster.
Dålig bild men men. Den krånglade som fan för mig, fick sprätta mudden och göra om två gånger :meh: det är full bredd på kjolen, så jag har rynkat ihop den upptill för att passa mudden. Tänkte att om hon växer ur den i midjan kan jag bara byta mudd :rofl: tror den är skön, är tunn viscose jersey, luftig och sval :)

IMG_20180602_215551.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund ÅÅÅÅÅÅÅ idag skedde ett mirakel, genombrott...kalla det vad ni vill! Melvin har för första gången varit ensam hemma i drygt 1 timme UTAN...
Svar
2
· Visningar
1 125
Senast: escodobe
·
Övr. Katt För igår kastrerade jag min ena dam. Visste att hon var dräktig i 2-3 veckan, och det stämde visade det sig sen. Ringde Rinkebys...
Svar
7
· Visningar
968
Senast: Yrja
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 295
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp