Status
Stängd för vidare inlägg.
Anmäler mig till klubben symaskinister för skräckslagna. Jag hittade en symaskin på blocket i våras för en spottstyver. Provkörde den på plats tog den under armen gick in på en tillbehörsaffär med en gubbe som har ALLT från trådrullar till glödlampor anno decimal och gud vet vad. Jag frågade. "Hej, har du instruktionsbok till den här?" Han tittade på maskinen och dök ner i en låda, "Här 20 kronor tack".

Nu har maskinen stått o dammat bakom soffan i ett halvår. Men jag har fått lite feeling då jag målar på dekorsten med pennor och det är ju trevligt att leverera dem i fin påse om man säljer något. Så igår gjorde jag debut som symaskinist på 30 år.

Idag har jag suttit på youtube o letat enkla grejer att sy på maskin... a la sånt man gjorde i syslöjden på högstadiet. :D eller helst ännu lägre...

Är det någon som har något pedagogiskt tips på filmklipp med roliga saker. Jag håller på att rensa ur garderoben o använder det som går att använda till att börja med. Ingen idé att ge sig på något avancerat.
 
Jättefin! Är imponerad över hur du tar dig an nya projekt och gör om när det inte blir bra och hela tiden blir bättre! Jag önskar att jag hade samma inställning. Jag är så rädd för att göra fel att jag aldrig eller efter väldigt lång tid ger mig på det jag inte gjort förut.

Tack! :heart Jag har utvecklats massor sista åren och ser utmaningarna som roliga projekt nuförtiden. Alltid lär man sig nåt, även om slutresultatet inte blir bra.
 
C237F9D5-76FD-443C-8F13-E8DB721C7B42.jpeg

Brööööl. Klar! Är tjurig på vissa saker i mönstret men den duger. Och det är första gången typ nånsin jag har en klänning som inte veckar sig i ryggen :up:
 
Rött eller vitt foder till det mönstrade? Ska bli en jacka
15340092654924886235396092341610.jpg
Tycker nog det röda är snyggast, men det vita är gosigare.
 
Och en bild på mitt senaste, misslyckade, projekt. Den modellen var obekväm. Gillar tyget och har några meter kvar så det blir nog nåt annat mer bekvämt istället.
15340094556159065767564995333331.jpg
 
Alltså va Fan! Håller på med en jacka, frid och fröjd. Tills jag rensar lite i lådorna och hittar ett avritat mönster på samma jacka märk "fixat". Jag har använt fel mönster :banghead: Varför sparar jag ens mönster som är fel för mig? Det är väl bara onödigt? Men nej då, allt sparas! Klantapa. .
Nåja, det går kanske ändå. Det var rätt mycket strech i tyget så kanske kanske.
 
Äntligen funkar det med tvillingnål :bow:
Nackdelen, eller mer en fördel, är att jag måste ha 3 maskiner framme.
Drömmer vidare om en cover ändå :D
 
Jag har typ minst 50 plagg att sy innan 22a men ville testa nytt mönster och sy nått till dottern så det blev ett enhörningssett, lite pyjamas kanske men det struntar vi i :D

20180903_231204.jpg


Det var ingen bra sydag, jag är förkyld med feber, vild 3.5åring och så gick ena nålen på OL av 2ggr :arghh:
 
Jättesött! @pudsey :love:

Jag har shoppat mer tyg, trots att jag lovat mig själv att låta bli. Det gick bara inte stå emot! Jersey, trots att jag typ aldrig syr i jersey.. Har bestämt att det ska bli tshirts av det, och sambon har beställt kalsonger.
Men först ska jag sy klart min jacka. En dubbelknäppt höstjacka som jag tänkte ha i London om två veckor. Så nu får jag sätta fart. Tur att jag har semester.
 
20180905_154358.jpg

Jag har sytt omslag till skolbarnens skrivböcker. Måste göra två A4 i orange, en A4 i blått och en A4 i valfritt också, sedan är de utrustade. Vilket är tur, för skolan börjar på måndag!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund ÅÅÅÅÅÅÅ idag skedde ett mirakel, genombrott...kalla det vad ni vill! Melvin har för första gången varit ensam hemma i drygt 1 timme UTAN...
Svar
2
· Visningar
1 133
Senast: escodobe
·
Övr. Katt För igår kastrerade jag min ena dam. Visste att hon var dräktig i 2-3 veckan, och det stämde visade det sig sen. Ringde Rinkebys...
Svar
7
· Visningar
969
Senast: Yrja
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 307
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp