Sytråden 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan vara för hårt spänd övertråd, att nålen tar i pressarfoten när det blir tjockare pga att man drar i tyget, att nålen tar i stygnplåten för den har blivit dålig. Vissa nålsorter sägs vara sämre kvalitet också, kommer dock inte ihåg på rak arm vilka det var. Jag köper alltid Schmetz. Kolla också att pressarfotens hål är bred nog för tvillingnålen.
Hm. Har bara Schemtz och pressarfoten är den som det ska vara. Jag får leva med trasiga nålar så länge. Det är enklare :angel:
 
Senast ändrad:
Det har (nog?) bara hänt när jag kört över sömmar så misstänker att det är problemet men kan man avvärja det, tro? Sydde över en overlocksöm i sweatertyg som ju är rätt tjockt, då small ena nålen. Smällde av en jerseytvillingnål när jag fick dubbelsy en söm för att jag missade fållen. Är det fel tjocklek på nålarna kanske?
Tvillingnålar gillar inte att man backar med dom sägs det, min ena tvillingnål blev skev av mitt backande så nu har jag slutat och då håller nålarna.
 
Här sys det i färgglatt tyg idag
15580768544884171992345195995251.jpg
 
I helgen ska jag sy!!
Har haft noll insperation och de gånger jag försökt har det bara gått och pipan. Jag är själv hela helgen så tänkte försöka hitta glädjen igen, maskinerna är rengjorda så allt borde gå rätt bra.... (håll tummarna)
 
Renoverar min maratonvagn och sydde ny klädsel på ryggstödet ^_^.
29869

Blev väldigt nöjd med resultatet ^_^ syns knappt att det är annat tyg och gjort av en som har noll kol på vad hon gör :p.

Sydde också ett sommar körförkläde men har ingen bild på det :), köpte tyg på stoff och stil och valde en stretchig tunn rea bit för inga pengar alls ^_^. Körförkläden brukar annars vara av ull och galon och kosta runt 600kr, känns lite för varmt för sommar körning så sydde ett eget hitte på instället :)
 
Jag har helt tappat sugen.. Det står helt still med allt. Och jag har ett mönster som måste vara färdigsytt och fotat imorgon. Klippt ut alla delar så det är bara att sy ihop men inspirationen är som bortblåst..

Suck. Jag behöver mer kaffe.
 
Jag har helt tappat sugen.. Det står helt still med allt. Och jag har ett mönster som måste vara färdigsytt och fotat imorgon. Klippt ut alla delar så det är bara att sy ihop men inspirationen är som bortblåst..

Suck. Jag behöver mer kaffe.
Jag tycker att göra mönster och klippa ut delen är det läskigaste så de flesta av mina projekt blir inte mer än en tygbit i garderoben :o.
Att sy ihop allt är ju det roliga ^_^. Hoppas du får tillbaka inspirationen när du väl sytt de första sömmarna och ser allt komma ihop :D
 
Jag tycker att göra mönster och klippa ut delen är det läskigaste så de flesta av mina projekt blir inte mer än en tygbit i garderoben :o.
Att sy ihop allt är ju det roliga ^_^. Hoppas du får tillbaka inspirationen när du väl sytt de första sömmarna och ser allt komma ihop :D

Blev lite sytt på morgonen. Inte mycket, typ fyra sömmar men bra start! Ska bara klippa ut foder också sen är allt redo att sättas ihop.
Det är lite läskigt att provsy mönster är någon annan. Speciellt när man inte fattar instruktionerna :D
 
Jag följer en youtubare som syr historiska kläder på historiskt vis och är alldeles för sy inspirerad för mitt eget bästa nu...

Vill ju sy mängder av långa kjolar och klänningar i viktoriansk stil och sitta i timmar och sy för hand med perfekta stygn :o, men dumma praktiaka hjärnan säger att jag inte behöver ngt sånt och inte har tid för det -_-.

Har tyg för en enkel bas tröja men vågar inte göra mönster och sy en. Har liksom aldrig gjort riktiga nönster utan mest bara draperat över docka och gissat mig till mina tidiga kreationer..
 
Har tyg för en enkel bas tröja men vågar inte göra mönster och sy en. Har liksom aldrig gjort riktiga nönster utan mest bara draperat över docka och gissat mig till mina tidiga kreationer..

Äsch, bara gör det! Går det så går det.
(ska jag säga som fortfarande är för feg för att göra egna mönster :angel:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
26 27 28
Svar
553
· Visningar
27 357
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
842
Senast: Tonto
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
275
Senast: Sharpless
·
Fritid Jag håller på att sy en rumpvärmare till min sadel och har kommit så långt att det är dags att sy ihop alla bitar. Frågan är bara vad...
Svar
7
· Visningar
513
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr
  • Shettistråden del II

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp