Sytråden 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är linnet klart! Men varför blir sömnen så här?
IMG_20190708_064239.jpg
Det ser ju inte klokt ut! Runt hals och ärmar blev det bra.. samma tråd, samma trådspänning, samma allt och det blev så här..
 
Första klänningen på måååånga år!

Började i "prov-tyg", har inte bestämt mig för om det är tantigt eller ok 🤔

Fick inte riktigt till halslinningen och nästa gång jag använder det här mönstret ska jag öka på bredden över axlar och byst något. Men jag är nöjd med att jag fick ihop något som gick att trä över huvudet i varje fall 😂

Visa bifogad fil 32662

Smyger runt lite i den här tråden...min egen sömnad ligger på is pga tidsbrist..men måste säga att jag verkligen älskar den här klänningen, både tyg och modell! Hade lätt köpt den om jag såg den i butik 😍
 
Ok, jag vet att jag inte skulle köpa mer tyg. Men de hade en halv gata med tygaffärer i Amsterdam så hur skulle jag kunna låta bli?
Blev 6 meter tyg för 15 euro. Tyckte det var helt okej! Och ett vävt tyg med äpplen har jag letat länge efter. De andra två anföll och följde med av bara farten :angel:
15629339434901074551101565002015.jpg
 
Äsch.. den blev inte bra.
IMG_20190713_195130.jpg
Blev ett veck fram som inte ska vara där.. Nåja, det kanske inte syns. Halsen blev lite stor också. Så går det när man följer mönstret istället för att räkna själv.
 
Jag har ritat mitt första riktiga mönster! En jacka! Får till det mesta utom ärmarna. De vill inte riktigt som jag, men det kommer nog bli bra ändå. Än så länge är det.. orange :D
15632109358268175507200894346238.jpg

Har bara en lila dragkedja hemma. Kommer det se dumt ut, eller kul med färg? Eller ska jag sätta knappar kanske? Då måste jag modifiera lite.. Hmm. Har en jättefin dragkedja som är lite för kort, då räcker den inte ner till mudden.. Det blir inte heller bra tror jag.
 
Ska jag försöka göra stolpfickor också kanske? Hmm.. risken finns att det blir fel.. men å andra sidan är fickor bra. Jag får sova på saken.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
24 25 26
Svar
510
· Visningar
25 325
Senast: Trott
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
772
Senast: Tonto
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
233
Senast: Sharpless
·
Fritid Jag håller på att sy en rumpvärmare till min sadel och har kommit så långt att det är dags att sy ihop alla bitar. Frågan är bara vad...
Svar
7
· Visningar
501
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp