Sytråden 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
15727089421237942020018516063758.jpg


Färdig, sånär som på knappar.
Hittade svarta i plast som skulle funka, men plast? När resten av kappan är i naturmaterial.. Hmm.. Vill ju få den färdig så jag kan använda den innan vintern kommer.
 
Mitt nyförvärv! Fick den från jobbet, den skulle slängas egentligen.
15729750706673007474568466967399.jpg


Lägg särskilt märke till hur väl den matchar dörren :D
Nu måste jag städa syrummet så den får plats. Har sett ut ett hörn till den.

Tror dessutom den ska få ny klädsel. Kommer bara använda den som dekoration, jag har ju en riktig provdocka. Kanske går att göra något i vävt tyg och sätta tryckknappar i typ axlarna eller nåt. Eller ryggen. Har nog inget trikåtyg jag vill offra..
 
Hej från en rookie! Jag har börjat sy lite barnkläder med min gamla Husqvarna automatic som bara stått de senaste 8 åren sedan jag köpte den begagnad. Jag blir litegrann tokig på det här med trådspänningen. Är det meningen att man ska behöva ratta på den där spänningen varje gång man byter tyg? Det är liksom inga väldiga skillnader i tjocklek på tygen. Jag får inte till det bra och blir lite less. Om man köper en ny maskin, slipper man detta då? Jag förstår om man måste ratta lite om man byter från tunt trikå till tjock fleece eller så, men inte hela tiden?

Nu ser till exempel raksömmen ok ut på ena tyget men sicksacken ser alldeles slapp ut hur jag än vrider. :(
 
Hej från en rookie! Jag har börjat sy lite barnkläder med min gamla Husqvarna automatic som bara stått de senaste 8 åren sedan jag köpte den begagnad. Jag blir litegrann tokig på det här med trådspänningen. Är det meningen att man ska behöva ratta på den där spänningen varje gång man byter tyg? Det är liksom inga väldiga skillnader i tjocklek på tygen. Jag får inte till det bra och blir lite less. Om man köper en ny maskin, slipper man detta då? Jag förstår om man måste ratta lite om man byter från tunt trikå till tjock fleece eller så, men inte hela tiden?

Nu ser till exempel raksömmen ok ut på ena tyget men sicksacken ser alldeles slapp ut hur jag än vrider. :(
Lite grann kan man behöva när man byter tyg, men tycker inte det är särskilt stor skillnad på liknande tyg. Kolla om trådspänningen på undertråden, den gjorde stor skillnad när jag fick till den rätt just på sicksack.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
26 27 28
Svar
556
· Visningar
27 606
Senast: Lyan
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
863
Senast: Tonto
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
285
Senast: Sharpless
·
Fritid Jag håller på att sy en rumpvärmare till min sadel och har kommit så långt att det är dags att sy ihop alla bitar. Frågan är bara vad...
Svar
7
· Visningar
515
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp