Sytråden 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och jag är tvärt om, klänningar för vävt tyg känns som städrockar 😂

Haha :rofl: Så känner jag för skjortklänningar!

Jag pinterestar efter mönster. Går trögt. Hittar inget som känns rätt (jag är kräsen!).
Gillar made by runis Fairy godmother skarpt så det lutar åt att det blir en sån till.
 
En snabbsydd liten gris
26172
 
Äsch.. Nu har overlocken ballat ur igen. Bytte färg på tråden och nu krånglar den. Teststygnen blir jättefina, men så fort jag lägger till en tygbit går tråden av. Har trätt om flera gånger.. Irriterande! Är så sur att jag nog får lägga ner sömnaden för nu.
 
Konstiga symaskin. Nu funkade den igen, utan att jag gjort nånting. Mysko!
Kanske tråden som var dålig. Någon gång har jag lyckats trämaskinen så den klippte av tråden efter ett par stygn då lärde jag mig att dra tråden under foten innan jag började.
 
Jag hinner inte med mej längre. Jobb och sjukdom och familjen tar upp allt.
Här är lite av det jag sytt på sista tiden iaf
Jag har lyckats lägga min bakgrund på ett väldigt bra ställ, jag vet bara inte vart
 

Bifogade filer

  • 20190211_095224.jpg
    20190211_095224.jpg
    253,6 KB · Visningar: 41
Vart köper ni era mönster? Efter att ha blivit sjukt besviken på passformen och materialet på ett par toppar jag beställt hem så har jag tänkt att jag ska börja sy igen. Har dock bara sytt 1700tals kostymer innan, så har ingen aning om vart man kan hitta trevliga och bra mönster att följa. :)
 
Vart köper ni era mönster? Efter att ha blivit sjukt besviken på passformen och materialet på ett par toppar jag beställt hem så har jag tänkt att jag ska börja sy igen. Har dock bara sytt 1700tals kostymer innan, så har ingen aning om vart man kan hitta trevliga och bra mönster att följa. :)
Jag köper främst mönster av Runi (made by Runi), eller omg bananas (men hon har inte så mycket att välja på som Runi).
Hallonsmula, Sew so me, Sewingheart är också populära. Men hallonsmula har jag mest sytt till barn. Sewingheart har jag bara sytt trosor och twisted tröjan, trosorna passade inte mig men tröjan gör.

Jag syr alltid i min "vanliga" storlek, jag går alltså inte efter måttabellen. Tycker det har funkat bra. Är man osäker på vilken storlek så kan man mäta på mönsterdelarna och jämföra med sina egna mått.

Sen har jag köpt mycket mönster från andra ställen också, men inte hunnit prova. Bland annat från Patterns for pirates, made for mermaids, Hallå patterns, George and ginger patterns, Stitch upon a time mm :) Jag köper enbart pdf mönster.
 
Var har du fått mönster till dem ifrån? Ser ut som du fått himla bra passform. Har liksom aldrig tänkt att man kan sy sockar själv, de är ju rundstickade när man köper. Vad använder du för söm? Och vilken typ av mudd?

Mönstret är från sewing heart design. Mudden hittade jag på second hand :angel:
Sydda med flatlocksöm på overlocken. Tog lite tid innan jag fick till det. Men de blev bra och är supersköna!
 
Mönstret är från sewing heart design. Mudden hittade jag på second hand :angel:
Sydda med flatlocksöm på overlocken. Tog lite tid innan jag fick till det. Men de blev bra och är supersköna!
Funkar nog inte med sömmarna på min vanliga maskin. Ligger inte riktigt på priolistan i min ekonomi att investera i nytt. :(
 
Men! Overlocken har ballat ur igen. Nu sätter den inte ihop stygnen ordentligt så allt repar upp sig. Har trätt om flera gånger och bytt nål men det hjälper inte.. Några stygn blir fina sen repar allt upp sig. Fattar inte vad det är för fel!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
24 25 26
Svar
510
· Visningar
25 327
Senast: Trott
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
772
Senast: Tonto
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
233
Senast: Sharpless
·
Fritid Jag håller på att sy en rumpvärmare till min sadel och har kommit så långt att det är dags att sy ihop alla bitar. Frågan är bara vad...
Svar
7
· Visningar
501
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp