Sytråden 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
@sthu såg också väskmönstret och blev sugen :) tyvärr blir det inget nu för mig, fel på lönen så jag får 2800 kr istället för ca 7500 😒(sjukskriven 75% och sen 50% i mars, men de 12 dagarna jag jobbade 50% har blivit fel så jag fått 100% sjukavdrag på dom :banghead:)
 
Man behöver alltid fler väskor 😉

Fel svar :rofl:

@Trott surt :down:

Jag kan ju köpa mönstret och testa, för att ge buke en utvärdering. Måste ju ställa upp för gänget!

Under tiden bjuder jag på ett par mycket eleganta leggings. Bekväma men jag föredrar vanliga byxor tror jag. Vem vet, den känslan kanske går över med tiden.
IMG_20190424_170001.jpg
 
HEJ sytråden! Igår meddelade min (vansinnigt generösa) mamma att hon har köpt en Juki MO 50e till mig.. eh. Så nu ska jag börja sy lite mer. O_o:D Var börjar man?! Jag har Gertie sews vintage casual hemma men tycker den är lite svår och kläderna lyckas bli för små.. ehe.

Var kan man hitta fina vintagemönster som inte är för svåra? Jag jagar så Pinterest och etsy men är storlek 44, vilket inte finns överallt direkt.
 
HEJ sytråden! Igår meddelade min (vansinnigt generösa) mamma att hon har köpt en Juki MO 50e till mig.. eh. Så nu ska jag börja sy lite mer. O_o:D Var börjar man?! Jag har Gertie sews vintage casual hemma men tycker den är lite svår och kläderna lyckas bli för små.. ehe.

Var kan man hitta fina vintagemönster som inte är för svåra? Jag jagar så Pinterest och etsy men är storlek 44, vilket inte finns överallt direkt.
Spana in denna sidan. Finns länkar till väldigt många gratismönster, kanske något där som passar?

https://www.onthecuttingfloor.com/roundups/
 
HEJ sytråden! Igår meddelade min (vansinnigt generösa) mamma att hon har köpt en Juki MO 50e till mig.. eh. Så nu ska jag börja sy lite mer. O_o:D Var börjar man?! Jag har Gertie sews vintage casual hemma men tycker den är lite svår och kläderna lyckas bli för små.. ehe.

Var kan man hitta fina vintagemönster som inte är för svåra? Jag jagar så Pinterest och etsy men är storlek 44, vilket inte finns överallt direkt.

Åh jag älskar vintagemönster! Tradera har jag fyndat mycket på, men har storlek 38/40 så det finns ju lite mer att välja på.
 
Åh jag älskar vintagemönster! Tradera har jag fyndat mycket på, men har storlek 38/40 så det finns ju lite mer att välja på.
Jag meeed! Efterkrigstiden fram till mitten på 60-talet är det bästa jag vet. Och jag har köpt sååå fina tyger på Zannaz som jag tänkt sy sommarkläder av. Ska bara hitta mönster..
 
28719


Testing, testing. Kan man ladda upp bilder direkt från mobilen numera?! ¡¿Es verdad?! Om bilden funkar så vill jag bara visa mina fina tyger :love: Speciellt det storblommiga tycker jag om och planerar en luftig sommarklänning ca 1950. Min syster kallade det för gardintyg från 90-talet, så ja, det faller ju inte alla i smaken :D

Det enfärgade har jag redan sytt en kjol av. Min finaste kjol jag gjort! Tyvärr så blev den för liten pga glömde att tänka på att även om kjolen är vid så är min röv rätt mycket större än min midja..
 
Jag fortsätter spamma tråden med mina små projekt.
Omgbananas Totebag. La till en innerficka.
Tyget var inte det bästa, det trådade upp sig och jag sicksackade inte kanterna :angel: Den håller så länge den håller. Ska göra fler! Men visst är tyget gulligt?
IMG_20190426_120907_514.jpg

En helt annan fundering. Tyngder istället för att nåla mönster. Yay or nay? Och om yay, var hittar man bra tyngder?
 
En helt annan fundering. Tyngder istället för att nåla mönster. Yay or nay? Och om yay, var hittar man bra tyngder?
Jag har tyngder, sparar massor av tid! Jag köpte "brevpressar" på dollarstore :) jättefina med flamingos. Men det var ett tag sen. Kan återkomma med bild när jag kommer hem.
 
Jag har tyngder, sparar massor av tid! Jag köpte "brevpressar" på dollarstore :) jättefina med flamingos. Men det var ett tag sen. Kan återkomma med bild när jag kommer hem.

Hade för mig att det var du som hade det. Köpte duktyngder på dollarstore, men de är nog för lätta.. Får hålla utkik efter brevpressar!
 
Jag fortsätter spamma tråden med mina små projekt.
Omgbananas Totebag. La till en innerficka.
Tyget var inte det bästa, det trådade upp sig och jag sicksackade inte kanterna :angel: Den håller så länge den håller. Ska göra fler! Men visst är tyget gulligt?
Visa bifogad fil 28762

En helt annan fundering. Tyngder istället för att nåla mönster. Yay or nay? Och om yay, var hittar man bra tyngder?
Jag använder de löstagbara vikterna till mina hantlar, platta och lagom stora.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
24 25 26
Svar
510
· Visningar
25 355
Senast: Trott
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
778
Senast: Tonto
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
233
Senast: Sharpless
·
Fritid Jag håller på att sy en rumpvärmare till min sadel och har kommit så långt att det är dags att sy ihop alla bitar. Frågan är bara vad...
Svar
7
· Visningar
501
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp