Sytråden del 4

Ceta

Trådstartare
Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :)

Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya tyger 😂

Här är en stuvbitsklänning jag sydde till min guddotter härom veckan, tror inte jag visat den förut :)

F3123CF3-B1C0-4B0F-89A6-F944A270307B.jpeg
 
Har tyckt det verkar så svårt att sy byxor så jag bestämde mig för att testa enklast möjliga design. Sydde test shorts av en bit trikå jag hade hemma. Det var inte alls så svårt som jag föreställt mig så nu ska jag experimentera mera tills jag får till det med fickor och olika längder, kanske även testa annat än resår i midjan.
 
Hur bär du dig åt för att mudda så små plagg? Jag sliter mitt hår varje gång jag behöver budda särksilt babykläder, och då gör jag aldrig mindre än strl 68 och kämpar även med 98 😅 Något tips? (Det är alltså i symaskinen jag får problem, särskilt med overlocken vilken jag helst vill använda för snyggast finish)
 
Hur bär du dig åt för att mudda så små plagg? Jag sliter mitt hår varje gång jag behöver budda särksilt babykläder, och då gör jag aldrig mindre än strl 68 och kämpar även med 98 😅 Något tips? (Det är alltså i symaskinen jag får problem, särskilt med overlocken vilken jag helst vill använda för snyggast finish)
Haha om du har plagget ut och in, så stoppar du in mudden i benet och syr :) inte min bild, men så här menar jag. Fast jag skulle skippa nålarna 🙄😅
Jag syr direkt i ollen, nån enstaka gång får jag inte med alla lager men då syr jag igen 😅 dom allra minsta får man dra lite i för att kunna snurra runt.
Screenshot_2023-06-14-22-11-05-093_com.android.chrome-edit.jpg
 
Haha om du har plagget ut och in, så stoppar du in mudden i benet och syr :) inte min bild, men så här menar jag. Fast jag skulle skippa nålarna 🙄😅
Jag syr direkt i ollen, nån enstaka gång får jag inte med alla lager men då syr jag igen 😅 dom allra minsta får man dra lite i för att kunna snurra runt.
Visa bifogad fil 121286
Jo, så gör jag med, även om jag brukar nåla för att de ska hamna rätt med sömnen.. men är väl bara lite mer vana som behövs då. Tycker det blir så smått och så knöligt med små plagg 😅 Jag klarar det ju alltså, men tycker det är himla meckigt!
 
Jo, så gör jag med, även om jag brukar nåla för att de ska hamna rätt med sömnen.. men är väl bara lite mer vana som behövs då. Tycker det blir så smått och så knöligt med små plagg 😅 Jag klarar det ju alltså, men tycker det är himla meckigt!
Ja det krävs lite träning! Att mudda dockkläder har jag dock gett upp, där syr jag fast mudden mot ärmen innan jag syr sidosömmen 😂 men på prematurplaggen vill jag undvika det eftersom sömmen blir ganska kraftig just vid mudden och vill inte att det ska skava.
Men bara att träna på! Du får sy en tub, och ha en längre mudd och så syr du på mudden, klipper bort sömmen och syr på igen och igen 😅
 
Nu har jag vid flertalet tillfällen satt mig vid symaskinen, fått noll inspiration, gått till mönsterarkivet , fått massor med inspiration, gått tillbaka till symaskinen och poff! Noll inspiration..

Hjälp! Hur hittar jag tillbaka?
 
Nu har jag vid flertalet tillfällen satt mig vid symaskinen, fått noll inspiration, gått till mönsterarkivet , fått massor med inspiration, gått tillbaka till symaskinen och poff! Noll inspiration..

Hjälp! Hur hittar jag tillbaka?
För mig brukar det hjälpa att sy något helt annat. Typ ett muggunderlägg om jag egentligen vill sy kläder. Eller att städa i syrummet. Ibland kan det kännas övermäktigt om man har för mycket val av tyger eller saker framme. Kanske sortera om tygerna och på så sätt hitta ett tyg du vill göra nått med, och sen leta fram mönster istället för tvärt om?
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
22 23 24
Svar
473
· Visningar
12 121
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 785
Senast: bollen__
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 849
Senast: Barbabelle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 851
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp