W

Wii_90

Är lite sugen att testa T6, men undrar en sak. När jag läste på beskrivningen av grenen står det:
"Arbets- till mellantempo tempo tölt, på långsidorna enhandsfattning med lösa tyglar, dvs. utan tygelkontakt med hästens mun".

Måste jag då alltså ha tygelkontakt på kortsidorna?
Far jag minus om jag kör med enhandsfattning på hele banan?
 
Sv: T6

jag förstod det som att man får ta korrigeringar utan avdrag på kortsidorna men kan du rida hela varvet på löstygel får du varken plus eller minus för det förutsatt att hästen följer banan och går i rent tempo såklart.

Jag har bara startat T2 b/c klass så jag är inte helt säker
 
Sv: T6

Okay.

Trodde jag skulle behöva växla mellan en hand på långsidorna och två händer på kortsidorna.
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 653
Islandshäst Hej! Jag har letat igenom på forumet men hittar inget om tempon, så nu skriver jag här och hoppas att jag kan få svar på mina...
Svar
10
· Visningar
2 472
Senast: kryddelydd
·
Islandshäst Om ett par veckor ska jag starta i T4 för första gången. Visst är momenten och bedömningsgrunderna desamma som i T2, men att det rids...
2
Svar
25
· Visningar
4 737
Senast: moli
·
Körning För ca 4 årsen körde jag in min sadelbräda. (american saddlebred.) Målet då,,, KANSKE någon tävling NÅGON GÅNG. Idag är han 8 år...
Svar
9
· Visningar
1 917

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp