Ta BE-körkort utan körskola?

Jag har aldrig tagit en enda körskolelektion, det gick bra ändå. Lånade böckerna till teorin av min bror, och sen finns det en massa mer eller mindre gratis appar med körkortsfrågor som man kan öva på. Övade backning på en stor tom parkering en kväll (ett antal koner och ett måttband är bra att ha så kan man ställa upp det på samma sätt som vid manöverprovet). Hur säkerhetskontrollen går till finns massor att läsa om på nätet så jag kände mig väl förberedd.

Körde upp med eget ekipage, hästtransporten hade för hög totalvikt för den ena bilen som vi hade då så med "fel" bil så blev det ett godkänt ekipage att köra upp med. Kändes bra att både köra bil och släp som jag var van vid, även om kombinationen var ny. Klarade både teori och uppkörning/säkerhetskontroll på första försöket. Det är klart att det är olika hur lätt man har för att läsa på egen hand osv. men vill man så går det absolut bra att klara BE-kortet utan att ta hjälp av en körskola.
 

Liknande trådar

Tjatter Jag handlar ju via ICA online med hemkörning en gång i månaden och där emellan blir det två olika Hemköp, Lidl eller en annan ICA. Jag...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
3 260
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 230
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 629
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
333
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp