Ta bort bakgrund

M

Magdalena

Jag har tillgång till Paint Shop Pro 7.0 och behöver ta ett foto på ett hästhuvud och ta bort/byta ut bakgrunden eller en del av den. Någon som vet och kan förklara på ett smidigt sätt hur jag ska göra?
 
Jag håller själv på att finslipar min teknik på det hela så jag är nog inte särskilt bra att ha som lärare, men jag vet att bland andra Stollan är duktig på det! PM'a och terrorisera :devil:
 
Sudda ut den, skapa ett nytt lager under där du lägger den nya bakgrunden :idea:
 
Jag har listat ut det. Problemet var att "få loss" det som ska vara kvar. Nu sitter jag med darrig hand och "klipper ut" den del som ska vara kvar...
 
Sv: Re: Ta bort bakgrund

Hur klipper man ut?Vilket verktyg?
 
Sv: Ta bort bakgrund

jag använder mest Photoshop ,men det funkar ju på samma sätt. men det finns ju suddgummi man kan använda..

bäst resultat får man ju alltid om man går ner i pixel storlek och grejar.. det finns ju andra vissa hjälp medel också.. men som sagt kan inte PSP så bra
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 768
Senast: Saigon
·
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
455
Senast: Hellhound
·
Kläder & Bli fin Helt sjukt! Jag och två kompisar ska på Mello i Eskilstuna i februari. Jag som inte ens vet var Eskilstuna ligger på kartan..... På...
2
Svar
31
· Visningar
2 110
Senast: kamomillo
·
  • Låst
Fordon Vad gör man när bilen rasar och kollektivtrafiken är för dålig och man måste ha en bil för att ta sig någonstans? Kan ju ibland ta en...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
13 217
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp