Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Ta bort linfröt?

R

Raeman

Min häst har varit lite lös i magen (inte diarre) och det har luktat lite sött. Iofs har det sett ut som det har varit mycket gräs men jag funderar på om jag ska ta bort, eller iaf minska ner, linfröt.

Hjälp!

M.

linfrö brukar vara stabiliserande, även på hästar som är lite lösa i magen.
Står hästen på bete fortfarande så kan det ju vara därför (kolla tråden om att hästar äter mer på hösten, osv).

Z

zana

Säger som personen innan mig, linfröt borde ju vara bra för magen. Men om du tror att det är det så ta bort det helt, så ser du om det verkligen är linfröt.

Z

zana

Säger som personen innan mig, linfröt borde ju vara bra för magen. Men om du tror att det är det så ta bort det helt, så ser du om det verkligen är linfröt.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6490 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Hästvård Har en bekant vars häst jag rider ibland. Hon står uppstallad hos en ridinstrukör som hur ut stallplatser. Brukar själv ta in hästen...
2
Svar
36
· Visningar
2 469
Hästvård ❌ De är en människa i mitt stall som har en nordsvensk som är !!!27!!! År. Veterinären har rekommenderat att ta bort hästen INNAN...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 979
Hästvård Jag behöver råd i ett dilemma. Jag står inför att ta bort min häst som bara är 14 år. Det känns jättejobbigt och man grubblar över...
2
Svar
20
· Visningar
1 832
Hästvård Min häst ska operera bort sina vargtänder. Undrar hur länge ni väntat med att rida? Om ni ridit redan dagen efter? Givetvis bettlöst...
Svar
17
· Visningar
613

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kämpiga valp promenader
  • Kattsnack #8

Hästrelaterat

• Födda 2017 del 3
  • Hyra sadel