Ta bort linfröt?

R

Raeman

Min häst har varit lite lös i magen (inte diarre) och det har luktat lite sött. Iofs har det sett ut som det har varit mycket gräs men jag funderar på om jag ska ta bort, eller iaf minska ner, linfröt.

Hjälp!

M.
 
linfrö brukar vara stabiliserande, även på hästar som är lite lösa i magen.
Står hästen på bete fortfarande så kan det ju vara därför (kolla tråden om att hästar äter mer på hösten, osv).
 
Säger som personen innan mig, linfröt borde ju vara bra för magen. Men om du tror att det är det så ta bort det helt, så ser du om det verkligen är linfröt.
 
Säger som personen innan mig, linfröt borde ju vara bra för magen. Men om du tror att det är det så ta bort det helt, så ser du om det verkligen är linfröt.
 

Liknande trådar

Hästvård Ni som har erfarenhet av hästar som är lösa i magen, vad är era bästa tips på preparat som hjälper magen att komma i balans och...
2
Svar
31
· Visningar
1 804
Senast: AbCdE
·
Katthälsa Är det fortfarande något man ”ska” göra på sina katter? Och som följdfråga, hur gör man?? Min gamla katt fick FORL tidigt och vi la...
Svar
7
· Visningar
304
Senast: tott
·
Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 059
Senast: Oknytt
·
Hundhälsa Är det någon annan som varit med om samma problem? Bor på en stor gård med cirka 200 kor. Därmed är det MYCKET kodynga, diverse pellets...
Svar
10
· Visningar
500

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp