Ta bort linfröt?

R

Raeman

Min häst har varit lite lös i magen (inte diarre) och det har luktat lite sött. Iofs har det sett ut som det har varit mycket gräs men jag funderar på om jag ska ta bort, eller iaf minska ner, linfröt.

Hjälp!

M.
 
linfrö brukar vara stabiliserande, även på hästar som är lite lösa i magen.
Står hästen på bete fortfarande så kan det ju vara därför (kolla tråden om att hästar äter mer på hösten, osv).
 
Säger som personen innan mig, linfröt borde ju vara bra för magen. Men om du tror att det är det så ta bort det helt, så ser du om det verkligen är linfröt.
 
Säger som personen innan mig, linfröt borde ju vara bra för magen. Men om du tror att det är det så ta bort det helt, så ser du om det verkligen är linfröt.
 

Liknande trådar

Hästvård Har sett konstiga fläckar på hals och bakom öron på ett par av våra hästar. Som en äggsamling??:confused: 😶men det är som hårda smulor...
Svar
13
· Visningar
1 094
Senast: Livi
·
Hästvård Har en unghäst som är 4. Varit väldigt bunden till sin mamma trots att han tex varit iväg på lösdrift/bete ett år osv. Nu var det dags...
Svar
11
· Visningar
1 398
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej, har en häst som har börjat få svamp i strålen. Blev rekommenderard att behandla det med TrushEnder eller väteperoxidlösning. Köpte...
Svar
7
· Visningar
741
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej, Funderar på det här med tuggtid för min häst (D-ponny, ganska normalfödd) just nu. Går på lösdrift så är ute dygnet runt och gräset...
Svar
4
· Visningar
664

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp